לרוץ עם זאבים

לכל אחד מאיתנו יש חיית טוטם, אלא שעל פי המסורת, בעלי החיים המלווים אותנו מופיעים במסעות שאמנים ואנו לא בוחרים בהם – הם בוחרים בנו. 
בעלי החיים הללו מגלים לנו מהן האיכויות, הכוחות והיכולות החבויים בנו, הם יכולים לחזק, להגן ,לרפא, להעניק השראה ולעזור לנו בצמיחה אישית.

מחבר: פרידה אורינגר


טוטם הוא מושג מתחום הדתות האנימיסטיות המציין עצם או מושג כלשהו. הטוטם הוא סמל חיצוני המתאר משמעות פנימית עמוקה ועוצמתית, של חיבור ברמות שונות של חוויה וקיום.
ה"טוטם" הוא סמל דינאמי, הוא יכול לייצג בעל חיים, צמח או אלמנט כלשהו מן הטבע, אשר אנו יכולים לקבל ממנו מסרים, להתחבר אליו וללמוד על עצמנו ועל הסביבה.
עבור רבים מאיתנו המושג טוטם מתקשר אל עמודי הטוטם, כפסלי חיות שהאינדיאנים מפסלים. משמעות עמודי הטוטם השתנתה לפי התרבות שיצרה אותם והם מייצגים אגדות, ייחוסי משפחה, או אירועים חשובים. הצבתם בעצם באה לספר את הסיפור של יושבי המקום, מעין תעודת זהות של השבט, האיכויות והסגולות של האנשים.
אך רעיון הטוטם עמוק הרבה יותר, למעשה, הטוטם הוא ההוויה, החיה עצמה, הרוח שלה, האיכויות שלה וכל העוצמה הקיימת בה.
המאפיינים של הטוטמים מגלים לנו מהן האיכויות, הכוחות והיכולות החבויים בנו, חיות הטוטם יכולה גם לחזק, להגן ,לרפא, היא מעניקה השראה ועוזרת לצמיחה אישית.

בתקופה העתיקה, הכוהנים והשאמאנים השתמשו בטוטם חיות כדי שאלה יסייעו להם להתמודד עם עולם הרוחות. האמונה הייתה שהרוחות המנחות, המדריכים הרוחניים, משתמשים בבעלי חיים או דמויות של חיות בכדי להבהיר את כוונותיהן ואת תפקידן לבני האדם.
הם חיקו את בעלי החיים ויצרו ריקודים וטקסים, על מנת לעורר את האנרגיות שהחיה מגלמת בעולמם. החיה הפכה לכוח טוטם או תרופה, סמל לסוג מסוים של אנרגיה.

לכל אחד מאיתנו יש חיית טוטם, אלו יכולים להיות בעלי חיים שאנו מרגישים כלפיהם קירבה לאורך זמן, או כאלו המופיעים בתקופות מסוימות בחיינו, אלא שעל פי המסורת בעלי החיים המלווים אותנו מופיעים במסעות שאמנים ואנו לא בוחרים בהם – הם בוחרים בנו.

על פי ידע של שבטים אינדיאניים בצפון אמריקה, יש לכל אחד מאיתנו תשעה בעלי חיים אשר מלווים אותנו מיום הולדתנו. מפת הטוטם מורכבת מאותם תשעה בעלי חיים והיא כלי אבחון עתיק, אשר ניתן לעשות פעם אחת בחיים והאמונה היא שהאדם נחשף לטוטם שלו ברגע ובזמן המתאים בדיוק.
מפת הטוטם מגלמת את היכולות, הכישורים, האיכויות והמתנות החבויות באדם, איתן יצטרך להתמודד.

בעלי חיים על פי גלגל המזלות
כל המזלות בגלגל המזלות קשורים לחיות טוטם, חיות הטוטם שונות ממזלות הגלגל והן קשורות לפוטנציאל הקיים בנו. לכל פרק זמן מוגדרת גם תקופה, המתארת תהליכים המתקיימים בטבע, זוהי למעשה הדרך המסורתית של האינדיאנים להביט בזמן.

תאריך תקופה

טוטם

21 במרץ עד 19 לאפריל התעוררות בז

20 באפריל עד 20 במאי צמיחה בונה

21 במאי עד 20 ביוני פריחה ולבלוב צבי

21 ביוני עד 21 ביולי הימים הארוכים נקר

22 ביולי עד 21 באוגוסט הבשלה סלמון

22 באוגוסט עד 21 בספטמבר קציר דוב חום

22 בספטמבר עד 22 באוקטובר שלכת עורב

23 באוקטובר 22 בנובמבר כפור נחש

23 בנובמבר עד 21 בדצמבר הלילה הארוך ינשוף

22 בדצמבר עד 19 בינואר חידוש אווז

20 בינואר עד 18 בפברואר טיהור לוטרה

19 בפברואר עד 20 במרץ רוחות סוערות זאב



בז – הבז הוא עוף דורס אשר יכול לעוף גבוה, ובזכות ראייתו החדה הוא סוקר את הארץ ומחפש רעיונות חדשים ופרספקטיבה רחבה. הבז מלמד אותנו להפליג למרחק.
אנשי הבז הם בעלי ראייה רחבה, נמצאים בחיפוש מתמיד, בעלי אומץ וכאשר הם מוצאים דבר מה הם עטים עליו, אך לא נשארים זמן רב במקום. הם חסרי סבלנות, אנשי חזון הרואים לטווח ארוך. זקוקים לחופש, יכולים להתמודד עם חד גוניות אבל לא יכולים להיות
כלואים בה. הבז מחבר אל אפשרויות, אומץ, דמיון וחזון ומלמד לראות את הדברים בצורה רחבה.

בונה – בטבע, הבונה הוא אדריכל הבונה סכרים. הוא חרוץ ויצירתי ומצטיין בבניית ביתו, הכולל תעלות מורכבות ומתוחזקות היטב. הוא פעיל, יוצר, מעצב את סביבתו ושולט בה, הוא נמצא בעשייה מתמדת.
אנשי הבונה הם מעשיים, מחוברים לאדמה, חרוצים ופרגמטים מאוד. הם מחוברים לחושים שלהם ומרגישים צורך להיות חלק מהסביבה ולהיות בשליטה. אין להם נטייה לקחת סיכונים, הם יצירתיים, זקוקים ליציבות ויודעים ליהנות מהחיים.
מן הבונה לומדים לפעול, מבלי לחשוש ללכלך את הידיים ולהתחבר אל הדברים שסביבנו באופן מלא. הבונה מראה לנו כיצד ניתן לממש את התוכניות שלנו, לסיים תהליכים ולהגיע לתחושת הישג וסיפוק.

צבי – הצבאים הם מהירים ורגישים. חוש הריח שלהם מפותח ביותר והם גם מבחינים בתנועה ממרחק רב. הם דרוכים מאוד וכל שינוי הזעיר מובחן ומוערך מייד.
אנשי הצבי מריחים רוחות של שינוי וכמהירות הבחנתם כך מהירות תגובתם. הם ניחנו בתהליכי חשיבה מהירים, פועלים במהירות, לא צפויים ועצבניים. מוכנים לעשות תפנית של 180 מעלות, אם הדבר תואם את מטרתם. סתגלנים, קולטים ומבינים מהר, חושיהם החדים מסייעים להם להבחין ולקלוט דברים שאינם נאמרים באופן ישיר וברור. הם תקשורתיים, בעלי תושייה וכושר אלתור. יש בהם הבנה ואדיבות, הם אינם עקשניים ומוכנים לשינויים. הצבי מלמד אותנו לסמוך על האינסטינקטים שלנו, לבטוח ביכולת להגיב במהירות ובצורה הנכונה ללא התלבטות ודיון ממושך. הצבי מדריך לנהוג ברכות. לא לכפות, לבקר או לשפוט, אלא לבטא אהבה ומראה כיצד ניתן להשיג דברים בדרך הקלה.

נקר – קצב הקשת מקור הנקרים על גזעי העצים דומה לתיפוף השאמאן. הנקרים מפגינים נחישות בעקשנות בה הם מנקרים בגזעי העצים, עד שהם משיגים את מטרתם. הנקרים בונים את הקינים שלהם בדאגה רבה. אנשי הנקר הם בעלי צורך בביטחון, חיבור חזק למשפחה ולבית וקשה להם לוותר על הדברים שלהם.
יש להם רגשות עזים ואינטואיציה חזקה.
הנקר מלמד אותנו להקשיב למקצבים, פנימיים וחיצוניים. לזרום עם האנרגיה שלנו. הוא יוצר זיקה לטבע ולכן ניתן ללמוד ממנו להעריך את הטבע, את אהבתו לטבע וליהנות ממנו.

סלמון – הסלמון הוא דג רב עצמה והוא סמל לחוכמה. הוא מפגין נחישות וחוזק שלא יאמנו. בדרך כלל דגי סלמון בוקעים מן הביצה במים מתוקים, נודדים לים ושבים להתרבות במים מתוקים.
אנשי הסלמון הם אנשים מלכותיים, בעלי ידיעה פנימית וחושים חדים. הסלמון משקיע אנרגיה רבה כדי לשחות נגד הזרם. השחייה נגד כיוון הזרם מעידה על ייחודיות, הקשבה לתחושות הבטן, אינסטינקטים ואינדיבידואליות. נראה כאילו אינם הולכים בתלם, הם רואים דברים באופן שונה ורעיונותיהם אינם מקובלים על רבים מהסובבים אותם. הם נמצאים בתחושה של מטרה שלא ניתן להניא ולסכל אותה על ידי כוחות חיצוניים.
הסלמון יכול ללמד אותנו להשיג עוצמה פנימית, להקשיב פנימה ולפעול מתוך האמת הפנימית, למרות וכנגד ההשפעה החיצונית והמכשולים שבדרך. לסמוך על תחושות הבטן והידע הפנימי ולראות כל עיקול בנחל כהרפתקה חדשה, שעוזרת לנו לגדול.

דוב חום – הדובים מסמלים הקשבה. הם חזקים, בעלי תושייה, כוח סיבולת ויכולת הישרדות מדהימה.
אנשי הדוב הם עצמאיים, סומכים על עצמם ולא על אחרים, בעלי שליטה עצמית ומעדיפים לארגן את סביבתם בהתאם לרצונותיהם. הם לא אוהבים שמטרידים אותם, הם שקטים ושיטתיים אך מסוגלים להגן על האזור שלהם בעת הצורך, הם לא מוותרים על הזכות לארגן את חייהם. נמצאים בחיפוש אחר האמת.
במיתוסים רבים כסמל רב עוצמה. אצל האינדיאנים, הדוב הוא בעל החיים הקרוב ביותר לאדם, בשל יכולתו להלך על שתי רגליים. הוא יכול ללמד הגיון וגישה שיטתית, להראות לנו את המסתורין של האדמה. הדוב קשור גם לחלומות ועולם השינה, הוא מכוון להתבוננות פנימית, לכניסה פנימה אל תוך השקט, בכדי להתחבר לידע. ההתבוננות העמוקה פנימה, מסייעת בהגשמת מטרות וחלומות. במהלכה מבשילים רעיונות ופרויקטים חדשים.

עורב – העורבים הם סתגלנים וחזקים, קשורים בקסם ומסמלים את השער אל העל טבעי. הם חיים בקבוצות, חשים בנוח על האדמה ובאוויר. שפתם מורכבת ובעלת טווח צלילים רחב, ומאפשרת להם לתקשר ולשתף פעולה עם בני מינו. אנשי העורב הם בעלי אינטליגנציה גבוהה, משתוקקים לשמור על שלום ולהשיג תחושה של איזון. אינם אוהבים להיות לבד ומעדיפים את חברתם של האחרים. הם מפלסים את דרכם על ידי קסם. הם מגלים יחס של אהדה ורצון לעזור. כאשר נוצר מצב של חוסר איזון הם מעדיפים "להתעופף", אבל תמיד שבים חזרה על מנת להשיב את הסטאטוס קוו. נוטים לפסוח על שתי הסעיפים ולא להחליט.
עורב הוא רמז וסימן של שינוי ומעיד על קסם ועל היכולת להוביל את עצמנו בהתאם למי שאנחנו, מתוך האמת הפנימית שלנו, תוך התגברות על מגבלות ודפוסים פיסיים או חברתיים. העורב מעיד על כוח רצון חזק הסולל את הדרך קדימה, לעבר יצירה והגשמה.

נחש – נחשים מייצגים את מעגל השינוי, התחדשות והתמרה. הנחש מתקשר למות ולידה מחדש, הוא משיל את עורו וחושף עור חדש, דבר המעיד על היכולת להשתחרר מהישן ולעבור שינוי באופן חיובי.
אנשי הנחש הם חכמים, שאפתנים, יצירתיים, החלטיים, יש להם צורך בשלמות,יכולת התחדשות, והם יכולים להתנסות בכל דבר ברצון ובלי התנגדות. הם זריזים ופיקחים, הם עלולים להכיש לעיתים, אבל לרוב סבלניים ומקבלים דברים בהבנה עמוקה. יש להם אינטואיציה טובה והם מסוגלים להתמודד עם נושאים שהאחרים מעדיפים שלא להתמודד איתם.
הנחש יכול ללמד אותנו סבלנות, תזמון והזדהות ויכולת השתנות, חכמה, ריפוי, התעוררות כוחות יצירתיים, אנרגיות מחודשות, מיניות. המפגש עם הנחש אינו קל, אך חשוב לזכור כי ההתמודדות איתו היא באמצעות הדרך בה אנו בוחרים לראות את החוויה. את אותה חוויה ניתן לספוג כרעל, או להתמירה למצב של ריפוי והתחדשות.

ינשוף – הינשופים הם החיה המזוהה ביותר עם חכמה. יש להם ראייה ושמיעה חדה במיוחד. הם רואים בחשכה, מזהים בדייקנות כל צליל ומבחינים בכל תנועה.
אנשי הינשוף פשוט יודעים דברים, לעיתים ללא כל סיבה. יש להם אינטואיציה טובה והם פועלים מתוך רצון תמידי להרחיב את הדעת ולהגיע אל האמת. הם חיוביים ולרוב אופטימיים, הרפתקנים לרוב אדיבים, אך עשויים להיכנס למקומות של גאווה, כבוד ועקשנות.
הינשוף יכול ללמד הבחנה חדה ויכול לסייע לנו בזיהוי מניעים כמוסים. הינשוף מזכיר לנו להשתמש ביכולת ההתבוננות החדה והשקטה להבנת מצבים ולראיית האמת כולה.

אווז – האווזים נחושים מאוד, לעיתים עד כדי תוקפנות. הקשר בין האווז הזכר לבין הנקבה נשמר במשך כל חייהם.
אנשי האווז מעשיים, יש לכם יכולת להציב לעצמם מטרות ולהגיע אליהן. הם עשויים להיות בודדים בדרכם, אך יש להם זיקה משפחתית. הם נאמנים מאוד לסובבים אותם. לפעמים הם מלנכוליים, יש להם דרישות גבוהות מעצמם. רגליהם נטועות באדמה ועיניהם נישאות לכוכבים, הם אמני החלימה.
האווז מביא איתו חידוש, חדשנות והישגים. האווז מתקשר אל טיהור וברכה לא צפויה.

לוטרה – הלוטרה חיה על היבשה אך בונה את ביתה קרוב למקור מים. מים ואדמה קשורים באיכויות נשיות וכך גם הלוטרה מהווה מכלול שיעורים באנרגיה הנשית אשר קיימת בכל אחד ואחת מאיתנו, גברים ונשים. הלוטרה היא התגלמות הנשיות: היא ארוכה, חלקה, רכה וחיננית.
אנשי הלוטרה הם חברים נאמנים, הורים דאגנים, אדיבים, אנושיים וסתגלנים. הם פעילים מאוד, סקרנים, מלאי שמחה, יצירתיים, לא תמיד הם הולכים עם העדר משום שלרוב אינם רגילים בהתנהגותם. מתחשבים ושמחים לעזור, הם חברותיים ואינם אוהבים להיות קשורים.
הלוטרה מביאה משחק ושעשוע ומלמדת להשתחרר מדאגות, לא לקחת הכול ברצינות, לא את הסביבה ולא את עצמנו. לשמוח בשמחתם של אחרים ולדעת להרפות לא כהקרבה אלא באופן שיאפשר לנו להירגע ולקחת את החיים כפי שהם.

זאב – עבור האינדיאנים, הזאב נתפס כבעל חיים עוצמתי וחשוב. הזאבים הם המורים, המנהיגים, החכמים. הם המביאים רעיונות חדשים ומראים את הדרך. הזאב הוא בעל חיים אינטליגנטי, רגשי, חברותי, משפחתי, מסור ונאמן.
אנשי הזאב חשים בסכנה מרחוק, חזקים, עדינים ובית והמשפחה חשובים להם, למרות החיים במסגרת ותחושת המשפחתיות, קיים בהם גם דחף אינדיבידואליסטי חזק. הם יודעים להיות גם ביחד וגם לבד.
הם מורים ויועצים, רגישים ופתוחים לרעיונות, בעלי רגשות חזקים, אינסטינקטים מפותחים ואינטואיציה, במיוחד בהרחת אויב או ידיד ובחירת כיוון. הפרטיות חשובה להם והם נוהגים בריחוק מסוים באלו, שלהרגשתם, פלשו לתחומם.
הזאב מביא את היכולת לחלוק את האיכויות האישיות שלנו עם האחרים ומלמד אותנו לבלוט ולהוציא החוצה את הייחודיות שבנו גם כאשר פועלים בצוות. הוא חלוץ המבשר על רעיונות חדשים שחוזר לשבט ללמד ולשתף אחרים באיכויות שלו. הוא מלמד תקשורת עם הסובבים ועל הצורך להקשיב פנימה ולסמוך על האינטואיציה החזקה.

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמה מזל האופק שלך?משמעות מזל האופקנסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויות