מארס בנסיגה

מחבר: פרידה אורינגר


בתאריך 1 במרץ 2014 החל כוכב מארס בנסיגה שתימשך עד לתאריך 20 במאי 2014 אז כוכב מארס ייעצר, אך את השפעות הנסיגה נמשיך להרגיש עד השבוע השני של יוני, אז מארס יחזור לנוע קדימה.

מארס נמצא בנסיגה אחת לשנתיים וחודשיים, הנסיגה נמשכת 80 יום, ומתווספות לכך תקופות העצירה שנמשכות 20 יום. ההשפעות של כל נסיגה הן שונות, זאת בהתאם למזל בו מתרחשת הנסיגה. המשמעות של נסיגה אינה מתייחסת לכך שהכוכב באמת נסוג בתנועה הפוכה למסלולו הקבוע, ה"נסיגה" היא תנועה מדומה, בה תנועתו היחסית של הכוכב איטית מתנועת כדור הארץ. תופעת הנסיגה, כפי שהיא נראית לנו, הינה אשליה אסטרונומית, היות והכוכב ממשיך לנוע קדימה כל הזמן.

באסטרולוגיה, מארס מייצג את העיקרון של עצמאות ופעולה. השפעתו נותנת לנו את הדחף ליזום או להתחיל משהו חדש, בניגוד לאנרגיות של מרקורי, שהם נפשיים, מארס הוא פיזי בטבעו וקשור לעתים קרובות עם התנהגות תוקפנית או אימפולסיבית. למעשה במהלך הנסיגה אנו יכולים להיתקל יותר בהתנהגות אנוכית, לוחמנית ווכחנית.

במפה האישית כוכב מארס מייצג פעולה, אנרגיה, מרץ ונחישות, כאשר מארס פועל באופן חיובי בחיינו, יש לנו את היכולת להיות אסרטיביים ולפעול באומץ ובאמונה, מיקומו במפה יספר לנו כיצד האדם פועל, עד כמה הוא עומד על שלו, מושך תשומת לב, וגם על השאיפות שלו, תחרותיות בין אם בעבודה ובין אם במערכות היחסים האישיות. מארס גם שולט בתשוקה ובמיניות, ויכול לתאר אל מי אנו נמשכים מבחינה מינית.


השפעות מארס בנסיגה

כאשר מארס בנסיגה האנרגיה והחיוניות מתרוקנים, לכן אם אתם יוזמים פעילות בשלב זה, אתם עלולים למצוא שכל האנרגיה והמומנטום שאיתם התחלתם נעלמים ועלולים להתעורר ספקות ואתם אף עלולים להתחרט על המהלכים עד לנקודה שבה אתם רוצים להתחיל את הכל מהתחלה.

במהלך נסיגת מארס תוכלו לפעול עם אותו חוסר האנרגיה וחוסר החיוניות בדברים שכבר התחלתם בהם או שהם חלק מהמחויבויות והשגרה שלכם, אך אין זה הזמן הטוב ביותר להתחיל משהו חדש, בין אם זו עבודה, מערכת יחסים או אפילו ויכוח. נסיגת מארס היא זמן להאט ולהעריך מחדש את מה שאתם רוצים לפני שאתם נוקטים בפעולות נוספות, לבחון את הציפיות שלכם ולהבין כיצד אתם יכולים להתקדם ולהשיג את מה שאתם רוצים למרות התסכולים שבדרך.

עם זאת החיים חייבים להימשך ואין ספק שתצטרכו לקבל החלטות הכרחיות במהלך הנסיגה גם אם זה לא הזמן האידיאלי, אך ישנם אירועים חשובים שאתם יכולים לתכנן ואינכם צריכים להתחיל אותם במהלך נסיגת מארס.


כללי מארס בנסיגה

 

  • הגיע הזמן להתארגנות מחדש, זה חשוב הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. גם אם קשה לנו הבין את המניעים לפעולות של אחרים, ככל שאנו מתבוננים ושוקלים מחדש את מעשינו ואת היוזמות שלנו, אנו יכולים להיות החלטיים יותר מהרגיל. אנו יכולים לחזור אל נושאים מהעבר ולמצוא בהם שגיאות קטנות, שהן המפתח לבעיות קיימות. עלינו לפתח סבלנות ולשחרר את הצורך בתוצאה מושלמת, או שאנו יכולים לשקוע במצבי סרק לא פוריים, חוסר ארגון ורשלנות.

  • אל תתחילו פעילויות חדשות - במהלך הנסיגה ייתכן שתרצו לחשוב על היוזמות והפעולות שלכם פעמיים משום שהנסיגה יכולה להוריד את רמת האנרגיה ולגרום לתסכול בגלל התחושה שנדרשים מכם מאמצים גדולים יותר וישנם מכשולים שניצבים בדרככם. אם אתם מתחילים עסק חדש במהלך נסיגת מארס, בכדי להפיק תוצאות למאמצים שלכם תיתקלו בתסכול גדול יותר מהרגיל. פרויקטים צפויים להתעכב או לא להתפתח כצפוי. אתם תמצאו שרמת האנרגיה שלכם נמוכה מהרגיל, מה שמקשה עליכם להגיע לתוצאות שהתכוונתם להן. אם כבר התחלתם במשהו, זה זמן להאט ולהעריך מחדש את התוכניות שלכם, להתאים את ציפיות ולעבוד עם המכשולים שעולים.
    גם בשיתופי פעולה תוכלו לראות שאנשים ווכחניים בצורה יוצאת דופן ומתרגזים בקלות כאשר פרויקטים או פעילויות לא זורמים בצורה חלקה. לעתים קרובות עלולות להיווצר מחלוקות גם עם אנשים שבדרך כלל מגלים סבלנות, פתאום הם הופכים לכעוסים והתוצאות שמתקבלות הן לעתים קרובות בגלל קבלת החלטות גרועה המבוססת על תסכול, במקום על סבלנות ודיאלוג פתוח.
    אין שום סיבה להשעות את הפרויקטים שאנו עובדים עליהם בתקופת הנסיגה, עיבוד והגדרה מחדש של הפרויקטים הנוכחיים עשויה להיות מספקת במיוחד ולעזור לנו לראות את הדברים בדרך חדשה. אלו העוסקים בעבודה הקשורה בביקורת ובקרה יכולים להיות מרוצים יותר מעבודתם בתקופת הנסיגה.

  • התחושות המיניות יכולות להיות חזקות יותר ואינטנסיביות, אבל הביטוי החיצוני של המיניות עשוי להיות פחות ספונטני מהרגיל.

  • אל תתווכחו ואל תפתחו במלחמה – שום זמן הוא לא זמן להתחיל מלחמה אבל מארס הוא אל מלחמה ובמהלך הנסיגה בדרך כלל מי שיוזם מאבק או מחלוקת הוא יהיה זה שייסוג או יפסיד. זה נכון גם בנוגע למלחמות בין מדינות או פעולות צבאיות.

  • הימנעו מניתוחים ומפעולות כירורגיות שאינן דחופות – באופן כללי מארס קשור עם מנתחים ולנטייה "לחתוך דברים", לכן הימנעו מניתוחים במידת האפשר. מארס הוא כוכב לכת פיזי ובמהלך הנסיגה פציעות ותאונות הקשורות לרשלנות (למשל חתכים) עלולות להתרחש בתדירות גבוהה יותר. זה אפילו לא זמן טוב למצוא מספרה חדשה, מעצב שיער חדש או כל בעל מקצוע שעובד עם סכין או מספריים.

  • אל תתחילו עניינים משפטיים או גירושין - תביעה או גירושין שמתחילים בנסיגת מארס יכולים להיות קרב קשה. כיוון שמארס הוא אל המלחמות והקרבות, זה לא זמן טוב ליזום צעדים משפטיים. סבירות גבוהה שהצד התובע ייסוג או יפסיד בסופו של דבר. אם אתם מנסים לתווך בסכסוך אתם עשויים למצוא את עצמכם במחלוקת כבדה מבלי יכולת למצוא מכנה משותף בין הצדדים. כדי להשיג תוצאות טובות יותר בתביעה או גישור, רצוי להמתין שמארס יסיים את הנסיגה.

  • אל תרכשו דברים מכאניים - מארס שולט בכל מה שעשוי מברזל כגון מנועים וכלי חיתוך. זה לא זמן טוב לרכישת רכב או כל ציוד מכאני. בדיוק באותו אופן שנסיגת מרקורי יכולה לגרום לבעיות במכוניות ובמכשירים תגלו שמחשבים וציוד אחר נשברים יותר במהלך נסיגת מארס. למעשה, אם יש לכם ציוד מכאני שזקוק לתיקון, השתמשו בתקופה הזו לתקן אותו.

  • זה זמן מצוין לגלות מה אתם רוצים - במפת הלידה שלכם מארס שולט בתשוקות שלכם. נסיגת מארס מקשה עלינו לקבל את מה שאנו רוצים בעולם החיצוני אבל זה זמן נהדר לחוויה הפנימית, להיות מודעים למה שאנו רוצים, זה לא אומר שאתם צריכים לפעול בצורה אימפולסיבית בכדי לממש את הרצונות שלכם ובכלל ייתכן שכאשר מארס יחזור להילוך ישיר תגלו שזה לא באמת מה שאתם רוצים כך שעדיף לחכות כדי להיות בטוחים.

  • היזהרו מתאונות ואלימות - הפוטנציאל לתאונות או אלימות הוא חזק במיוחד בתקופת נסיגת מארס משום שאנשים נוטים להיות יותר מתוסכלים וחסרי סבלנות,  קיימת אימפולסיביות  ונטייה לפעול בפזיזות, או שיש סוג של כעס או זעם. אל תיקחו סיכונים מיותרים עכשיו והיו זהירים.

  • פתרו סכסוכים באמצעות פשרה - תקופת נסיגת מארס היא זמן שבו אי הסכמה פשוטה יכולה להפוך לעניין גדול. נסו למצוא מכנה משותף במקום לפעול בעקשנות או בניסיון לדחוף אג'נדה משלכם, אמצו תקשורת אסרטיבית ודיפלומטית ולא אגרסיבית ומעליבה. גם אם אחרים לא יכולים לשלוט במזג שלהם, זכרו שאתם יכולים לשלוט בעצמכם.

  • העריכו מחדש את ההתנהגות שלכם - מכיוון שמארס שולט בתשוקות ובמיניות הנסיגה היא זמן מצוין לבצע התאמות בהתנהגות שלכם, בפעולות ובהתנהגות מינית. זה זמן מצויין לתרגל את האפשרות לבטא את עצמכם ללא כעס, ללמוד אסטרטגיות חדשות שיובילו לשיתוף פעולה. יש לנו הזדמנות לחזור למצבים, בראש או במציאות, לעשות דברים שוב ושוב, תוך ביצוע תיקונים בדרך בכדי להתמודד עם האירועים.

  • בחנו את המטרות שלכם – נסיגת מארס היא זמן מצוין לקחת את מה שיש לכם ואת מה שאתם רוצים להשיג במערכות היחסים שלכם, קריירה, כסף, בריאות, רוחניות ומיניות, לבדוק אילו שינויים יהפכו אתכם למאושרים ושלמים יותר. כדאי לתכנן תוכניות, לחשוב על רעיונות חדשים ולקחת בחשבון שזו תקופה בה דברים עלולים להידחות ו/או שעלינו להגיע לפשרות. העיכובים עשויים להתברר בדיעבד כחשובים, כיוון שאנו עשויים לגלות משהו חשוב בדרך. השתמשו בתקופה הזו לתכנן פעולות שתעשו לאחר שהנסיגה תסתיים.

  • תקופת מארס בנסיגה היא גם זמן טוב לעשות משהו כדי לשפר או לשנות דברים הקשורים למארס. כך, למשל, זה זמן טוב לעשות יוגה, פיזיותרפיה, טאי צ'י, או כל פעילות אחרת של ריפוי באמצעות זרימת אנרגיה בגוף.

 

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמה מזל האופק שלך?משמעות מזל האופקנסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויות