מי הזיז את הגבינה שלי?

מה היית עושה אלמלא פחדת ?
אחד האתגרים העיקריים של כל אחד ואחת מאיתנו הוא התמודדות עם מציאות משתנה וחוסר ודאות בתחומים שונים בחיינו.
הפחד בבסיסו הוא מנגנון הגנה טבעי מפני סכנה. הוא בעצם זה שעוזר לנו לצלוח את החיים בשלום ולהשתמש בהגנות שלנו. פחד הוא תגובה נורמלית לכל סוג של סכנה אשר מאיים על החיים או על ה-WELL BEING שלנו.

מחבר: מערכת iStrology


הפחד משינוי נעוץ בפיזיולוגיה של המוח והוא נחלת הכלל, שינוי ומצב חדש מעוררים סוג של איום וחוסר וודאות, לכן כולנו מפחדים משינויים, גם מאלו שאנו מתייחסים אליהם כשינויים חיוביים, אך כאשר הפחד מנהל את חיינו הוא עלול למנוע מאיתנו פעולה, יצירתיות ,שינוי והצלחה.

התמודדות עם שינוי
ישנן פעולות אסטרטגיות שאנו יכולים לעשות בכדי להתמודד עם שינוי וחוסר ודאות, למשל: 

  1. אמצו גישה שמקבלת שינויים וחוסר ודאות כקטליזטור להזדמנויות אין סופיות בעסקים ובחיים האישיים.
  2. נסו לפתח את הבנה שהמחשבות שלנו יוצרות את המציאות, ושיש לנו את התשובות לכל מצב. חשיבה שלילית מחלישה את היצירתיות שלנו, את היכולת לפתור בעיות, ואת מערכת החיסון שלנו. לכן, חשוב לחשוב על כל האפשרויות של התוצאות החיוביות, במקום להתמקד בשלילי ובבעיות.
  3. התבוננו בכנות פנימה וחשבו מה אתם רוצים באמת להשיג בחייכם. הגדירו בבהירות את התוצאות אליהן אתם רוצים להגיע, ואז התקדמו בהתלהבות תוך התכווננות לעבר המטרות והחזון שלכם.
  4. השתמשו בכוחות הפנימיים שלכם, תעצומות הנפש ותצרו חוזק רגשי, אנרגיה, תשוקה בכדי להתמודד עם כל מה שעלול למנוע מכם להגיע אל המטרות והחזון שלכם.
  5. השתמשו בכוח המחשבה לראות את התמונה של החזון שלכם לנגד עיניכם כל הזמן, כך תשומת הלב שלכם תתמקד ברצונות שלכם ולא במחשבות שליליות.
  6. שחררו את עצמכם אל עבר העתיד על ידי השתחררות מניסיונות העבר. בכל רגע אנו מחליטים כיצד להתמודד עם האתגרים הניצבים בפנינו. יש לנו תמיד את האפשרות לקחת את תפקיד הקורבן, לרחם על עצמנו, לכעוס ולהאשים אחרים, או שאנו יכולים לבחור לראות את החיובי ולקחת אחריות על חיינו.
  7. הימנעו מלשפוט את ההווה והעתיד והשתחררו מדעות קדומות שיש לכם בנוגע לעצמכם. אל תניחו הנחות, התייחסו לעובדות והשתחררו ממסקנות שיש לכם, שהיו נכונות לסיטואציה מסוימת, אשר מונעות מכם להתבונן על הדברים כפי שהם באמת.
  8. אל תיקחו שום דבר באופן אישי, גם כאשר נדמה לכם שמצב מסוים הוא אישי, אין לכך קשר אמיתי אליכם. דברים שאחרים עושים או אומרים קשורים לנקודת מבטם.
  9. עשו כמיטב יכולתכם בכל רגע ובכל מצב.


מי הזיז את הגבינה שלי?
הספר "מי הזיז את הגבינה שלי?" שנכתב על ידי ספנסר ג'ונסון הפך לרב מכר בזכות הפשטות שלו, הוא אינו מתיימר לספק תשובות מלאות לשאלות כבדות-משקל, אך, מצליח להאיר באמצעות משפטי מפתח ולעורר אותנו לדרך ולפעולה.

הסיפור הוא על ארבעה יצורים שחיים ב"מבוך" ומחפשים "גבינה" שתזין אותם ותגרום להם שמחה. שניים מהיצורים הם עכברונים (רצרצן ורחרחן) המחוננים בחושים בריאים, כיאה לעכברים, ושניים מהם הם זעירונים (העונים לשמות ליבוט וחיבוט). הם נראים אמנם כחבריהם העכברונים אך לעומתם, מצוידים במערכות של אמונות וערכים הדומות במידה רבה למערכי האינטילגנציה והרגש האנושיים.
הגבינה היא משל לכל מה שאדם, קבוצה או ארגון יכולים לשאוף אליו: משפחה, הישגים, מערכת יחסים, הצלחה בעסקים, עבודה טובה, אהבה, כסף או כל תחום שיכול להזין אותנו ולגרום לנו להיות מאושרים.
המבוך הוא המציאות, "החיים", או התחום שבו יש צורך לזרום עם השינויים.
כל עוד יש גבינה בפינתם של הארבעה במבוך ההבדל בהתנהגותם הוא שולי: רחרחן ורצרצן
מסתפקים במנוחה בפינה המזינה אך הם מוכנים לזוז בכל רגע. ליבוט וחיבוט משתקעים בפינה, גאים בה, מקשטים אותה והופכים אותה לביתם. למרות ההבדלים כל הארבעה נראים מאושרים למדי. רק כאשר ארבעת היצורים הזעירים מגלים שכמות הגבינה לה התרגלו מתמעטת והולכת, מתגלה ההבדל המהותי ביניהם.
העכברונים, רצרצן ורחרחן, מגיבים במהירות ומשתמשים בחושיהם הבריאים והחייתים, ויוצאים לחפש את תחנת הגבינה הבאה.
אצל הזעירונים החושים הללו התנוונו, והם התאהבו בפינה הישנה. ככל שהם מרבים להשתמש באיכויותיהם האנושיות הם מסתבכים יותר ויותר. חיבוט, מצליח לגייס את שאריות התבונה שניחן בה כדי להיחלץ מהמצב, ולומד לקבל בהומור את עובדות החיים ומשתחרר מהכעס ומחוסר האונים שתקפו אותו כאשר גילה שהגבינה נעלמה. הוא מנסה להשליך את קצה החוט שגילה גם לחברו ליבוט ומנסה לצייר לפניו תמונה חדשה של המציאות. אך ליבוט, נשאר תקוע עוד זמן רב במקום שאין בו גבינה.
חיבוט מגלה מהר מאוד במסעו המרתק במבוך שהחיפוש אחר הגבינה חשוב לא פחות מהגבינה. הוא לומד כיצד לזרום עם השינוי, וכרווח משני הוא רוכש שפע תובנות חדשות שיסייעו לו לא רק להתגבר על העבר ולגלות מצבורי גבינה חדשים, אלא לדעת כיצד לנהוג כאשר אלה ייעלמו או יתמעטו ברבות הימים.
בחיפושו אחר הגבינה מבין חיבוט מדוע התעכב יחד עם ליבוט זמן כה רב ולומד להתמודד עם פחדיו ומשכיל לסלול את דרכו במסלולים חדשים, לא נודעים. כל אחד יכול לראות את עצמו בעורם של אחד מהיצורים שבמבוך. כל אחד יכול לשרטט את המבוך שלפניו ולהגדיר מהי אותה גבינה בחייו או בדרכו.

החיים שרצינו לחיות
בכדי להשיג הבנה מלאה, צריך לקרוא את הסיפור, ונדמה שלעיתים נחמד לחזור אליו שוב ולזהות כיצד אנו פועלים, אבל הנה הכתובות שהופיעו על הקיר:
השינוי מתרחש – מזיזים את הגבינה כל הזמן. כך גם במציאות שלנו טכנולוגיות משתנות, מצבים משתנים, אנשים משתנים וכן הלאה.
יש לצפות את השינוי – צריך להיערך לקראת הזזתה של הגבינה.
יש לעקוב אחר השינוי – צריך להריח את הגבינה לעיתים קרובות כדי לדעת מתי היא מתיישנת.
יש להסתגל לשינוי במהירות – ככל שתניח לגבינה הישנה במהירות גדולה יותר כך תוכל להקדים וליהנות מגבינה חדשה.
שינוי – עליך לזוז עם הגבינה.
למד ליהנות מהשינוי! – התענג על ההרפתקה ותיהנה מטעמה של גבינה חדשה!
היה נכון להגיב במהירות, להשתנות, לחפש שוב את הגבינה, למוצאה ולהתענג עליה שוב – הגבינה לעולם לא נשארת במקום אחד.

אז מה באמת היינו עושים אלמלא פחדנו?
ניתן לשקול את האפשרות שאלמלא הפחד, היינו חיים את החלום, את החיים שרצינו לחיות.

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

פאנג שואי: שפת הגוף של הביתשינה וחלומותמה בין מגידי עתידות ויועצים רוחנייםשחזור גלגולים לתיקון הקארמה לסדר את החיים עם פנג שוואי היכן הנשמה התאומה שלי?פנג שוואי מביא צבע לחייך משמעות הפסח על פי הקבלהתטא הילינגנעורי נצח הם אינם אגדה