נוסחאות עתיקות לשפע ומזל

באמצעות אלמנטים שונים אנו יכולים לחזק את עצמנו ולהביא אל חיינו שפע ומזל. בואו לגלות את סגולות הפנג שואי ומשמעותן.

 

מחבר: דר' ירון זפרן

מהו פנג שואי?
פנג שואי ("רוח ומים" בסינית) היא תורה סינית עתיקה שמטרתה להביא אל תוך חיינו אנרגיות חיוביות של בריאות, אהבה, הצלחה ושפע באמצעות הסדרת הזרימה של הצ'י (אנרגיית החיים) בביתנו. פנג-שואי הוא הביטוי המעשי לפתגם "משנה מקום משנה מזל", אלא שהוא לא דורש מאתנו לעבור דירה או לשבור קירות: ניתן להביא אל תוך חיינו מהפכים לטובה במצבנו המשפחתי, מקצועי וחומרי באמצעות שילוב אלמנטים פשוטים כגון –קריסטלים, פעמוני רוח, מוביילים, מראות ועוד.

סגולות רב תכליתיות
דרקון מביא מזל, חוכמה והתפתחות
הדרקון הוא הסמל המסורתי של הפנג שואי. יועצי פנג שואי בסין הקדומה נקראו "אנשי הדרקון". סמל הדרקון בסלון ביתכם, כשהוא ממוקם מעל גובה השולחן (למשל על מדף או ויטרינה) יביא מזל לחייכם, שפע, ובעיקר יעזור לעשות החלטות חכמות.

3 החכמים הסיניים ימשכו אליכם בריאות, אושר ועושר
שלושת החכמים הסיניים, המכונים "לוק, פוק וסאו", מייצגים את כל מה שאדם יוכל לבקש לעצמו. פוק מייצג אושר ועושר, לוק מייצג מעמד והשפעה, וסאו מייצג בריאות ואריכות ימים. מקובל למקמם ביחד (חשיבות המספר 3) בסלון ביתכם, מעל גובה השולחן (ראה "דרקון").

ברכת הבית הסינית
מבטיחה חיים שלווים הברכה מבטאת, בכיתוב סיני, את העקרונות של אושר, בריאות, אהבה, ושפע. מקובל לתלותה במבואה, לצד הדלת, בתוך הבית.

סמלי פנג שואי מסורתיים ימלאו את ביתכם בברכות למזל טוב
ישנם מספר סמלים, המשלבים בתוכם ברכות מסוגים שונים. למשל – פעמונים להעצמת הצ'י, מראה להגנה, דרקון למשיכת מזל, קשר אדום לאהבה, ומטבע לשפע. יש לבחור את הברכה המדברת אליכם במיוחד מן הבחינה האסתטית ולתלותה במקום בבית בו אתם זקוקים למזל: באחד החדרים המשותפים (סלון, פינת אוכל או מטבח) למשיכת מזל לכלל דיירי הבית, או בחדר השינה האישי אם אדם ספציפי זקוק לברכה יותר מהאחרים.

קשר האוהבים האדום יביא אהבת נצח ואריכות ימים
קשר האוהבים נראה כסמל האין סוף. הוא לרב לא בא בנפרד אלא מהווה חלק מסגולות רבות אחרות. בכולן הוא מוסיף את אלמנט ההמשכיות, של האהבה והבריאות.

סגולות להגנה ושמירה על הבית
מראת בגואה תגן על ביתכם מפני אנרגיות שליליות
מראת בגואה היא סגולה עתיקה אותה תולים בפתח הבית, מעל דלת הכניסה, בחוץ, לשמירה בפני אנרגיות שליליות. המראה מהווה מעין מסננת אנרגטית המאפשרת רק לאנרגיות החיוביות להיכנס. מתאימה במיוחד נגד שכנים מטרידים.
ישנן מראות משלושה סוגים, שכל אחת פועלת באופן שונה:
מראה ישרה – מחזירה את האנרגיה השלילית אל מי ששלח אותה
מראה קמורה – מפזרת את האנרגיה השלילית כך שלא תפגע באיש
מראה קעורה – הופכת את האנרגיה השלילית לחיובית

כדורי מראה מנפצות אנרגיה שלילית לרסיסים
אנרגיות שליליות הפוגעות בכדורים המכוסים מראות קטנות – מתפזרים לכל עבר, וכך מונעים פגיעה בדיירי הבית. מתאים לתלותם מן התקרה במקומות בהם שוהים אנשים נוספים, להם מייחסים צרות עין ("עין רעה").

חרב ממטבעות תגן על משפחתכם
המטבעות הסיניים מייצגים שפע וברכה. כאשר יוצרים מהם צורה של חרב, הכוללת מטבעות רבים, מתקבלת סגולה רבת עוצמה, שבכוחה לשמור ולהגן על ביתכם. מקובל לתלותה במבואה לבית, אפשר על הקיר, כשהיא מכוונת לעבר דלת הכניסה, מרתיעה כל פולש.

אריות שומרים על ביתכם ועל רכושכם מעיניים חמדניות
האריות השומרים (המכונים Fu Dogs) הם כלבי השמירה של הפנג שואי. בעבר נהוג היה למקמם מחוץ למבנה, אך היום מקובל למקמם גם בתוך הבית, כשהם משקיפים אל הדלת וכך שומרים עליה.

סגולות להרמוניה ביתית וזוגיות
קריסטל פריזמטי (כדורי) יביא שלום בית והרמוניה
כדורי הקריסטל, בהיותם חתוכים במדויק, מאפשרים לקרני האור הלבן העובר דרכם להתפרק לצבעי הקשת, וליצור פריזמה של צבעים על הקיר. לכן מתאים לתלותם בחלון, כך שיביאו אל תוך הבית את אנרגיית השלום וההרמוניה של הקשת בענן.

פעמוני רוח יעדנו את האנרגיה בביתכם
פעמוני רוח, משפרים את התחושה בבית. הם משביחים את האנרגיה הנכנסת לבית כאשר הם נתלים בחלון, בתנאי שהצליל שלהם נעים לאוזניכם, ושמשב הרוח אינו גורם לצלצול להיות חזק/מטריד מדי.

קטורות יטהרו את הבית מאנרגיות שהשאירו אנשים אחרים
אם נכנסתם לבית בו גרו אנשים אחרים לפניכם, או אפילו ביקרו אצלכם אנשים שהשאירו תחושה לא נעימה – תוכלו לטהר את האווירה באמצעות קטורת. הדליקו את הקטורת וטיילו בין חדרי הבית.

שמנים ארומטיים מרככים אווירה נוקשה
ישנם סוגים שונים של שמנים. לכל שמן אופי שונה, ומטרות קצת אחרות. אך כולם מעדנים אנרגיה נוקשה, מרככים אוירה מתוחה, ומשרים שקט ורוגע מסביב. הדליקו נר במבער שמנים, וטפטפו אל תוך המים מספר טיפות. הניחו את המבער הדולק בחדר אותו תרצו לטהר.

ברווזים מנדריניים יעזרו לכם למצוא זוגיות
הברווזים הם סמל סיני מובהק למשיכת זוגיות טובה לחייכם. הם תמיד באים בזוגות. יש למקמם זה לצד זה בפינה הדרום מערבית של ביתכם או של חדר השינה שלכם. פינה זו ידועה כ"פינת הזוגיות".

פרפרים יעודדו את עצמאותכם
פרפרים הם סמל לחופש, לקלילות ולביטוי עצמי. תוכלו למקם אותם במקום הקשור אליכם אישית, כמו פינת העבודה שלכם, או חדר הטיפולים. בחדר השינה מביאים הפרפרים אנרגיה של פלרטוט.

שלושת הקופים יעזרו לחיי החברה שלכם
הקופים מייצגים את המנגנונים החברתיים שלנו: האחד מעלים עין מטעויות שנעשו בתום לב, השני לא שומע רכילות מרושעת, והשלישי לא אומר מה שיגרום נזק. ביחד הם שומרים על יחסי האנוש שלכם כשהם ממוקמים בסלון ביתכם, משקיפים על פינת הישיבה או על פינת האוכל.

סגולות לשפע
מטבעות סיניים ישפרו את מצבך הכלכלי

המטבעות הסיניים עגולים, ובעלי חור מרובע. שילוב זה מייצג את איחוד היין והיאנג, ומביא מזל בתחום החומרי. מקובל להשתמש בשלוש מטבעות, היות ושלוש הוא מספר מזל. כדי להעצים את המזל עוד יותר – ניתן להשתמש בכפולות של שלוש, למשל 6 או 9. מקובל לקשור את המטבעות בחוט אדום, שכן אדום "מפעיל" כל סגולה אליה הוא קשור. ניתן לתלותם באזור הדרום מזרחי בבית (המכונה "פינת השפע"), או למקמם בארנק כדי למשוך אליו כסף.

מטבע טבוע על נר יביא ברכה לבית ולעסק
בכל סגולה בה משולב מטבע סיני גלומה ברכה. הנר, בעת שהוא נשרף, מפעיל את השפע המיוצג על ידי המטבע. רצוי למקם במרכז הבית או בסלון, כדי שהברכה תתחיל מליבו של הבית.

צפרדע בעלת שלוש רגליים תעודד זרימת ממון לכיוונכם
סמל זה מיוחס לשפע, בשל העובדה שהצפרדע חיה במים (סמל של שפע בפנג שואי), וכן בשל התרבותה המהירה. 3 הרגליים מייצגות מזל. כדי ליהנות משפע זה – מומלץ למקם מטבע סיני קטן בפיה, ולהניחה על גבי מראה מתומנת, במשרד שלכם, או במקום בו אתם שומרים חפצי ערך או ניירת פיננסית. משם תשמור הצפרדע על האינטרסים שלכם…

סירת מפרש תישא אליכם עסקים משגשגים
הסירה נישאת על ידי רוח על פני המים, שהם הסמלים המובהקים ביותר של כוח החיים בפנג שואי. לפיכך נחשבת ספינת המפרש לסמל רב עוצמה המעודד הצלחה עסקית וחומרית בכלל. הספינה מתאימה במיוחד למיקום בעסק או במשרד. יש למקמה כך שהחרטום שלה מופנה אל תוך החדר, ולא אל דלת או חלון (ראו "מזרקות ומפלים").

מפל מים או מזרקה הן סגולות השפע האולטימטיביות
מים מייצגים בפנג שואי שפע וזרימה של מזומנים. ניתן לבחור כל מזרקה או מפל שמוצאים חן בעיניכם ולמקמם באופן שהמים שיזרמו מהם יפנו אל תוך הבית ולא אל דלת או חלון, כדי שהשפע יכנס אל הבית ולא יברח ממנו. מקובל למקם את המזרקה בדרום מזרח, ועד שנת 2024 ניתן למקמה גם בדרום מערב וגם במזרח.

סגולות לבריאות וחיוניות

צב מאציל בריאות ואריכות ימים

הצב הוא בעל חיים מקודש לסינים. הוא סמל לבריאות טובה, ליציבות ובטחון, ולחיים ארוכים. יש למקמו בעורף הבית – בדרך כלל לאורך הקיר הרחוק ביותר מן החלונות הגדולים של הסלון.

סוסים יעניקו לכם מרץ ומהירות

סוסים, בעיקר כאשר הם נראים כדוהרים, יעצימו אתכם באנרגיה של דינמיות, חיוניות, וחשק לעשות דברים. טוב במיוחד לפרויקטים חדשים. מקמו אותם על שולחן העבודה שלכם, במשרד, בסטודיו, או בכל מקום מתאים אחר.

הנחש ישמור אתכם ערניים ודרוכים
בעל חיים זה מקודש לא רק לסינים, אלא מהווה סמל אוניברסאלי של ריפוי ושל ידע, וישמר אתכם דרוכים ומוכנים לפעולה בכל זמן. מתאים במיוחד לאנשים החשים עייפים ושחוקים. מקמו אותו במרכז הבית, על שולחן או סטנד כלשהו.

גונגים, מצלתיים, קערות טיבטיות ופעמוני הרמוניה יחדשו את החיוניות בחייכם
בכל פעם שהתחושה בבית ירודה, או שהאנרגיה נמוכה – תוכלו לעשות סיבוב בין החדרים ולצלצל בגונג, מצילתיים, קערה או פעמוני הרמוניה במרכז כל חדר, ולחוש כיצד מצב הרוח של הבית ודייריו משתפר. כדי לבחור בכלי המתאים – השוו בין הצלילים המופקים מכל אחד ובחרו את זה שאהבתם במיוחד.

סגולות להעצמה אנרגטית
פעמונים מעצימים את האנרגיה בבית בכל פעם שנכנס אורח

הצליל של הפעמונים מעורר את כוח החיים בבית. מקובל לתלותם על ידית דלת הכניסה, בפנים הבית, כך שבכל פעם שהדלת תיפתח יצלצלו הפעמונים ויעוררו את האנרגיה בבית.

ספיראלה תעודד שינויים בחייכם
צורתה של הספיראלה מעודדת את הצ'י (אנרגיית החיים) שבביתכם לנוע. ביחד עם האנרגיה הנעה – יתחוללו גם שינויים בחייכם. מומלץ לתלות במקום בו הספיראלה תהיה בתנועה. למשל – בקרבת חלון או מקור אחר של משב אויר.

חלילי במבוק מבטיחים זרימה טובה של הצ'י סביבכם
החלילים עשויים מקני במבוק, שחוררו בהם חורים. מקובל לתלותם בזוית של 45 מעלות, בכניסה לבית, באזור המבואה, כשהפיה של החליל פונה כלפי מטה. ניתן לתלותם על קיר או באוויר, משם יעצימו וישביחו את הצ'י הנכנס.

מראות מתומנות יחזקו כל סמל המונח עליהן
מראה בפנג שואי מכפילה כל אובייקט המונח עליה. אם המראה מתומנת (המתומן הוא סמל רב עוצמה בפנג שואי) עוצמתה גדלה. ניתן להניח על המראה כל סמל אחר וכך להעצים את השפעתו (ראה "צפרדע בעלת 3 רגליים")

מעטפות מזל אדומות ימגנטו מתנות שתשימו בהן
בראש השנה הסיני, ובהזדמנויות אחרות, נותנים הסינים מתנות זה לזה במעטפות מזל אדומות. המתנות כוללות מטבעות שפע, קריסטלים, וסמלי מזל אחרים. כל דבר המושם במעטפה ממגנט אליו מזל.

כלי העבודה של האומן
לו-פאן – המצפן המסורתי של אומני פנג שואי
בסין העתיקה היווה מצפן הלו-פאן (מסינית - "לוח רב מימדי") את סימן ההיכר של יועצי הפנג שואי. הלוח סביב המצפן מורכב מטבעות רבות שכל אחת מהן מכילה מידע רב.

מטוטלת מאפשרת לאבחן הפרעות אנרגטיות נסתרות
המטוטלת היא כלי בו משתמש היועץ המיומן כדי לאתר "הפרעות גיאופטיות". אלו הם ערוצי אנרגיה תת קרקעיים המשבשים את בריאותם וחיוניותם של דיירי הבית. בדרך כלל אוחזים במטוטלת בין האצבע המורה והאגודל, מייצבים את המרפק על גבי שולחן, ושואלים שאלה של "כן" או "לא". כל אדם לומד דרך התנסות כיצד עונה המטוטלת "כן" וכיצד עונה "לא".

ירון זפרן הוא דוקטור לפסיכולוגיה טראנספרסונלית, העוסק ביעוץ והוראה של אומנויות הרוח משנת 1986. הוא השתלם כאומן פנג-שואי בארה"ב ובאנגליה, והקים את ה"מכללה ללימודים רוחניים": בית הספר הראשון והמוביל בארץ להכשרת יועצי פנג-שואי.
דר' זפרן הינו הנציג הרשמי של ישראל בארגון העולמי לפנג-שואי, ומכהן כראש מחקר ב"מרכז הישראלי לחקר פנג שואי". כסמכות מובילה בתחום הוא מייצג את ישראל בכנסים בינלאומיים.
המכללה ללימודים רוחניים, טלפון:
 03-5660066
אתר הבית שלו באינטרנט:
http://www.zafran.co.il

 

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

פאנג שואי: שפת הגוף של הביתשינה וחלומותמה בין מגידי עתידות ויועצים רוחנייםשחזור גלגולים לתיקון הקארמה לסדר את החיים עם פנג שוואי היכן הנשמה התאומה שלי?פנג שוואי מביא צבע לחייך משמעות הפסח על פי הקבלהתטא הילינגנעורי נצח הם אינם אגדה