קינסיולוגיה יישומית - האם הגוף שלכם אומר לכם את האמת?

מחבר: פרידה אורינגר

 

קינסיולוגיה היא תורת התנועה, שיטה שמורכבת מהרבה תתי זרמים שמטרתה לשפר את התנועה בגוף-מוח באמצעות תרגילים ובדיקות שריר.
מקור השם קינסיולוגיה הוא מהמילה היוונית Kinessis שמשמעותה – תנועה. הקינסיולוגיה היא למעשה הקינטיקה האנושית, מדע התנועה האנושית.

על הקינסיולוגיה חלים עקרונות מדעיים רפואיים המבוססים על ניתוח ושיפור התנועה, למשל בסביבות עבודה, ארגונומיה, כל הקשור ליציבה, ישיבה והרמת משאות ועוד.


קינסיולוגיה יישומית

הקינסיולוגיה היישומית, היא טכניקה שמשמתמשים בה ברפואה האלטרנטיבית, והיא שנויה במחלוקת.
תחילתה בסקרנותו של כירופרקט בשם ד"ר ג'ורג' ג'יי גודהרט,  שהובילה להתפתחות הקינסיולוגיה היישומית. במהלך עבודתו גילה גודהרט שקיים דפוס של שרירים חלשים אצל חולים שונים, מבלי שתהיה לכך סיבה נראית לעין, ואותם שרירים מתחזקים ונחלשים לאורך זמן.

לאחר שנים רבות של מחקר מצא ד"ר גודהרט סיבות שונות לתופעה. הוא גילה ששרירים נחלשים באופן מיידי כאשר הגוף חשוף לגירוי מזיק, והם מתחזקים בנוכחות חומר טיפולי.
ממצאיו הראו שקיים קשר בין עיוות תנועה ומצב בריאות כללי לבין היחלשות שריר, כמו גם שהגורמים להחלשות השרירים הם התוצאה של לחצים שונים המשפיעים על מערכת העצבים של הגוף ועל איבריו. בנוסף, מחסור בויטמינים, רגישויות למזון, טפילים, רעלים וכימיקלים יכולים גם הם לגרום להחלשות השרירים.
מאוחר יותר התגלה כי היחלשות או התחזקות ההשפעות הללו גם מושגות על ידי בעיות רגשיות ונפשיות.

ההליך מבוסס על ההנחה שהגוף אינו רמאי כמו המוח המודע וסביר שיוכל לתת הערכה אמיתית יותר מהמוח המספר את הסיפור שאנו רוצים להאמין בו. הגוף ייתן תשובות לדברים שהם מתחת לפני השטח מבלי להיות מושפע ממשאלת לב או מניפולציה חברתית.

קינסיולוגיה יישומית מוגדרת כדרך לא פולשנית לבדיקת הגוף על ידי בדיקת מערכת העצבים באמצעות סדרה של בדיקות שריר וגירוי איברים.
אם תדמיינו את המוח כמחשב בעל מסד נתונים עצום (התודעה), הקינסיולוגיה היישומית היא למעשה תהליך גישה למאגר הזה על ידי שימוש בגוף האדם ככלי שיכול לספק את המידע שמחפשים.

חשוב להדגיש שבאמצעות הקינסיולוגיה ניתן לגלות את גורמי הלחץ בגוף אך היא אינה תחליף לבדיקת מעבדה, היא יכולה להיות הפניה לבדיקות.

הקינסיולוגיה המעשית עשויה לעבוד עבור חלק מהאנשים, אך כפי שציינתי, השיטה שנויה במחלוקת והמתנגדים טוענים שהתוצאות אינן אמינות שכן אינן נותנות את כל התמונה.

מכונת אמת
אז כיצד ניתן לאבחן? אציג בפניכם שתי שיטות פשוטות, בהן ניתן להשתמש  בכל מקום ובכל זמן כדי לאמת מידע.


השיטה הקלאסית

הנבדק עומדים או יושב זקוף. מותח יד ישר לפנים או ישר הצידה. המאבחן מבקש מהנבדק להתנגד בתגובה לאמירה או לשאלה שהוא שואל. לאחר כל שאלה המאבחן לוחץ על הזרוע לכיוון מטה, אם הזרוע נשארת יציבה המשמעות היא שהשריר חזק והתשובה היא אמת. אם הזרוע יורדת כלפי מטה, סימן שהשריר נחלש והתשובה היא אינה אמת.

השאלות חייבות להיות מדויקות וממוקדות, שאלה ישירה שהתשובה עליה חד משמעית, כן או לא.
נקבל תגובה ברורה יותר להצהרה, "ויטמין Xטוב לגוף שלי בשלב זה", מאשר "טוב לקחת ויטמין X", מאחר וזה לא נספיק ספציפי (לא נקבע מי ומתי לא).
השאלה "האם מערכת היחסים שלי תשתפר?" היא פחות עדיפה על השאלה "האם אני נוקטת בפעולות הנכונות על מנת להפוך את מערכת היחסים עם XD לטובה יותר?"


שיטת עשה זאת בעצמך
ביד החלשה שלכם, (לימנים שמאל ולשמאלים ימין) להפגיש את האגודל והקמיצה וליצור עיגול, כאשר ציפורן הקמיצה נוגעת בכרית האגודל. עם היד השנייה ליצור עיגול בתוך העיגול של היד החלשה מהאגודל והאצבע. אל תתאמצו להדק את האצבעות, אלא ליצור תחושת נינוחות, ולחץ שווה בין הידיים.
תשאלו שאלה או אמרו אמירה ונסו לפתוח את המעגל באמצעות משיכה. כדאי להתחיל בשאלות שהתשובות עליהן ברורות וידועות כמו "שמי הוא X", אני גר בעיר X" בכדי לתרגל את השיטה ובכדי להבין כמה לחץ נדרש בסגירת המעגלים. אם העיגול נותר שלם, התשובה חיובית. אם עיגול האגודל והקמיצה התפרק, התשובה היא שלילית.

מצ"ב סרטון שמסביר עוד על הטכניקה. להנאתכם.


 

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

פאנג שואי: שפת הגוף של הביתשינה וחלומותמה בין מגידי עתידות ויועצים רוחנייםשחזור גלגולים לתיקון הקארמה לסדר את החיים עם פנג שוואי היכן הנשמה התאומה שלי?פנג שוואי מביא צבע לחייך משמעות הפסח על פי הקבלהתטא הילינגנעורי נצח הם אינם אגדה