מארס בנסיגה

מחבר: פרידה אורינגר


בתאריך 1 במרץ 2014 החל כוכב מארס בנסיגה שתימשך עד לתאריך 20 במאי 2014 אז כוכב מארס ייעצר, אך את השפעות הנסיגה נמשיך להרגיש עד השבוע השני של יוני, אז מארס יחזור לנוע קדימה.

מארס נמצא בנסיגה אחת לשנתיים וחודשיים, הנסיגה נמשכת 80 יום, ומתווספות לכך תקופות העצירה שנמשכות 20 יום. ההשפעות של כל נסיגה הן שונות, זאת בהתאם למזל בו מתרחשת הנסיגה. המשמעות של נסיגה אינה מתייחסת לכך שהכוכב באמת נסוג בתנועה הפוכה למסלולו הקבוע, ה"נסיגה" היא תנועה מדומה, בה תנועתו היחסית של הכוכב איטית מתנועת כדור הארץ. תופעת הנסיגה, כפי שהיא נראית לנו, הינה אשליה אסטרונומית, היות והכוכב ממשיך לנוע קדימה כל הזמן.

באסטרולוגיה, מארס מייצג את העיקרון של עצמאות ופעולה. השפעתו נותנת לנו את הדחף ליזום או להתחיל משהו חדש, בניגוד לאנרגיות של מרקורי, שהם נפשיים, מארס הוא פיזי בטבעו וקשור לעתים קרובות עם התנהגות תוקפנית או אימפולסיבית. למעשה במהלך הנסיגה אנו יכולים להיתקל יותר בהתנהגות אנוכית, לוחמנית ווכחנית.

במפה האישית כוכב מארס מייצג פעולה, אנרגיה, מרץ ונחישות, כאשר מארס פועל באופן חיובי בחיינו, יש לנו את היכולת להיות אסרטיביים ולפעול באומץ ובאמונה, מיקומו במפה יספר לנו כיצד האדם פועל, עד כמה הוא עומד על שלו, מושך תשומת לב, וגם על השאיפות שלו, תחרותיות בין אם בעבודה ובין אם במערכות היחסים האישיות. מארס גם שולט בתשוקה ובמיניות, ויכול לתאר אל מי אנו נמשכים מבחינה מינית.


השפעות מארס בנסיגה

כאשר מארס בנסיגה האנרגיה והחיוניות מתרוקנים, לכן אם אתם יוזמים פעילות בשלב זה, אתם עלולים למצוא שכל האנרגיה והמומנטום שאיתם התחלתם נעלמים ועלולים להתעורר ספקות ואתם אף עלולים להתחרט על המהלכים עד לנקודה שבה אתם רוצים להתחיל את הכל מהתחלה.

במהלך נסיגת מארס תוכלו לפעול עם אותו חוסר האנרגיה וחוסר החיוניות בדברים שכבר התחלתם בהם או שהם חלק מהמחויבויות והשגרה שלכם, אך אין זה הזמן הטוב ביותר להתחיל משהו חדש, בין אם זו עבודה, מערכת יחסים או אפילו ויכוח. נסיגת מארס היא זמן להאט ולהעריך מחדש את מה שאתם רוצים לפני שאתם נוקטים בפעולות נוספות, לבחון את הציפיות שלכם ולהבין כיצד אתם יכולים להתקדם ולהשיג את מה שאתם רוצים למרות התסכולים שבדרך.

עם זאת החיים חייבים להימשך ואין ספק שתצטרכו לקבל החלטות הכרחיות במהלך הנסיגה גם אם זה לא הזמן האידיאלי, אך ישנם אירועים חשובים שאתם יכולים לתכנן ואינכם צריכים להתחיל אותם במהלך נסיגת מארס.


כללי מארס בנסיגה