4 בגדי המלך החדשים
בסיפור בגדי המלך החדשים המלך בונה תשתית אשר מבוססת על הרצון שלו להשיג כוח חומרי. מרכיב אשר קיים בכל אחד מאיתנו.
בסיפור קיימת סכנה בדמות מלך חמדן, אשר הריקנות מקיפה אותו והוא נוהג בטיפשות מסוכנת אשר מייצגת את האנושות כולה. הודות לשני רמאים שלקחו מהמלך כסף והבטיחו לא בגדים, שרק אנשים חכמים יכולים לראות, המלך מתגלה במלוא מערומיו. המלך איבד מגע עם המציאות.
מי שמעורר את האנשים לראות שהמלך הוא עירום הוא ילד חכם ותמים, הוא מצביע על המלך וקורא להמון לראות את האמת.
אנו נבנים על העבר שלנו ונעים אל העתיד מתוך החוכמה שרכשנו.
המלך הוא הניסיון ליישם חוכמת חיים על מנת ליצור עולם טוב יותר. הקלף מייצג את הזמן המוגבל ואת המציאות של סדר וחוקים.
הוא יכול לסמל עיוורון, התנהגות מטופשת והרס עצמי, או להבדיל, התעוררות פתאומית אל תוך אחדות, יופי, ואוצרות רוחניים הטמונים בתוך העולם החומרי.
9 שלגיה
שלגיה בעלת עור צח כשלג, שיער שחור ושפתיים אדומות כדם. אמא נפטרה בזמן לידתה והיא מתגוררת עם אם חורגת קנאית ומרשעת. האם החורגת ניגשת מדי יום אל מראת הקסם שלה בניסיון לברר מי האישה היפה בנשים. כאשר מראת הקסם עונה ששלגיה היא היפה, שוכרת האם שכיר חרב שיהרוג את שלגיה. שכיר החרב מרחם על שלגיה ולכן מציעה לה לברוח. שלגיה מחפשת מחסה והגנה ומגיע אל בית בו יש 7 מיטות. היא נרדמת על אחת המיטות ומתעוררת כאשר אל הבית חוזרים שבעת הגמדים. כאשר מתברר לאם החורגת ששלגיה עדיין בחיים, היא מגיעה אל הבית כמוכרת תפוחים ונותנת לשלגיה תפוח מורעל. שלגיה נוגסת בו ונרדמת. הגמדים מוצאים אותה ומכניסים אותה אל ארון זכוכית. אל המקום מגיע נסיך יפה תואר, מוקסם משלגיה, וכאשר הוא רוצה לשאת אותה אל סוסו, נפלטת מגרונה חתיכת התפוח והיא מתעוררת.
אתם נמצאים בשלב חשוב במסע הפנימי והרוחני שלכם, ויש לזה השלכות על פעולות, לימוד, התפתחות ועל חוויות בין אישיות. חשוב להשתמש בכושר ההבחנה ולהיות בררנים בבחירת חברים בעבודה ובשותפויות אישיות. תנו לחיים לשקף את הצורך שלכם לעזור לסובבים. השתחררו מקטנוניות, נקמנות ומהיכולת לפגוע ולהזיק לאחרים. הביעו במילים את אהבתכם הכנה ואת ההבנה, בכדי להקרין אור שיכול להשפיע באופן חיובי, על הסובבים.
19 דרך האבנים הצהובות
בסיפור הקוסם מארץ עוץ, דורותי והכלב שלה, טוטו, פוסעים על שביל האבנים הצהובות, למצוא את הקוסם מארץ עוץ.
דרך האבנים הצהובות מייצגת את שביל הזהב, דרך שמובילה קדימה, אל מישור רחב יותר. בדרך פוגשת דורותי את איש הפח, הדחליל והאריה הפחדן שמצטרפים אליה בדרכה. הדרך הצהובה היא דרך אשר חייבים לעבור בה בכדי להגיע אל היעד הסופי: הבית.
הדרך היא למעשה דרך חיים.
אתם חווים שלב חדש של מודעות, דרך מאורעות שנקרים בדרככם. המודעות החדשה מעודדת אתכם לרעיונות חדשים והשראה.
השתמשו בחמלה והבנה במערכות יחסים, זה הזמן לפגוש חברים אשר יכולים להשתלב ולהצטרף אליכם בדרככם.
כדאי לצאת לראות את השקיעה או הזריחה, לחוות את ההתחדשות עם הולדתו של יום חדש. הפיצו את האור שלכם כך שיחמם ויאיר את הדרך לאחרים.
20 שלושת החזירונים
בעמק אחד חיו שלושה אחים חזירונים, שהחליטו שכל אחד מהם יבנה לו בית. כל אחד מהם בנה לו בית שמסמל סוג מסוים של אופי ואיכות חיים.
הראשון בנה בית מקש, שאותו גמר לבנות במהירות ובקלות. האח השני בנה בקתה מעץ, גם הוא סיים את העבודה במהירות. אבל האח הצעיר הלך ובנה לו בית מלבנים. לקח לו שלושה ימים לגמור לבנות. אחיו הגדולים צחקו עליו שלא בנה בית מחומרים קלים ופשוטים, ועל שיכול היה לסיים מהר את עבודת הבניה. אבל האח הצעיר אמר: אתם עוד תראו, שהדרך הקלה היא לא תמיד זו שמשתלמת. יום אחד יצא מן היער זאב גדול ושחור. הוא התחיל לרדוף אחרי החזירונים. הם רצו מהר, והגיעו אל בית הקש של האח הבכור. הם נכנסו פנימה ונעלו את הדלת. הזאב מצליח לנשוף ולהרוס את הבית. שלושת החזירונים רצו ככל יכולתם, עד שהגיעו לבית העץ של האח השני. הם נכנסו פנימה ונעלו את הדלת. הזאב, עם קצת מאמץ, מצליח לנשוף ולהרוס את הבית. והחזירונים נשארו ללא מחסה שלושת החזירונים רצו מהר, והגיעו אל בית הלבנים של האח הקטן. הם נכנסו פנימה ונעלו את הדלת. בא הזאב ודפק בדלת. מי שם? שאלו החזירונים. אני הזאב הגדול והרעב, פתחו את הדלת! אמר הזאב. לא, לא נפתח! אמרו החזירונים. טוב אמר הזאב. אז אני אנשוף, ואעיף את הגג מעל ראשיכם! ואכן הזאב לקח נשימה עמוקה, ונשף. ונשף. ונשף. ונשף שעה ארוכה. אבל בית הלבנים לא זז אפילו מעט. שלושת החזירונים היו שמחים ומאושרים, וכדי לחגוג את ניצחונם על הזאב הם הדליקו אש באח כדי לבשל מרק. הזאב הכעוס החליט להיכנס לארובה וכך להיכנס לבית. אבל הוא נפל לאש שבאח והפרווה שלו התחילה לעלות באש. הזאב טיפס בחזרה, אבל עד שהגיע לקצה הארובה הוא כבר עלה כולו באש. מקור המים היחיד באזור היה האגם שמעבר להרים, והזאב רץ לשם מהר. אבל כשהגיע לאגם וכיבה את פרוותו, הוא שכח את הדרך ולא חזר לעולם לעמק. שלושת החזירונים חיו חיים מאושרים מאוד בבית הלבנים.
זכרו לבנות את העולם שסביבכם מצורה מאורגנת ומעשית. התמקדו באיכות ולא בכמות. הקשיבו לקול הפנימי שלכם, שמכוון אתכם לממש את היעדים והמטרות שלכם.
חשוב לקחת פסק זמן ולקבל החלטות חשובות, תוך תשומת לב על ההשלכות העתידיות שיש לכל החלטה. הקפידו שלא לבזבז אנרגיה בשיפוט וביקורת. השתמשו בחשיבה חיובית שתחזק את יכולת ההתמדה שלכם.
אס המטות
בקלף הזה קיים פוטנציאל נפשי מופלא בדמות פרפר אשר נחשף על ידי שתי פיות. במיתולוגיה האירית נודעו הפיות כ"אמהות" או "עוזרות".
הפיות הללו משחררות את האיכות הרוחנית של האנושות.
במיתולוגיה היוונית קיים קשר בין הנפש לפרפר. היוונים האמינו שהנשמה הופכת לפרפר בזמן שהיא מחפשת גלגול חדש. בסין הפרפר הוא סמל האהבה וחיבור בין נשמות.
כאשר אנו מחפשים הבנה רחבה לגבי העתיד תוך הכנעות עדינה לעבר, אנו עוברים תהליך של שינוי. כאשר אנו משתחררים מפצעים ישנים אנו מקבלים צבעים חדשים של תקווה, ממש כמו פרפר שיוצא מתוך הגולם החשוך.
הפרפר הזה משתחרר לתוך האור ומוצעת לו מודעות חדשה. כל זה יכול לקרות ברגע זה בחייכם. מתנה מכונפת זו היא מזכרת שאהבה, אחווה ויצירה מרחפים אל תוך חייכם.
הגיע הזמן לחשוף את הצבעים האמיתיים שלכם. זה הזמן לעוף.
שלושה מטות
שלושת הפיות בקלף חוגגות את המוזה, ההשראה.
שלושת המוזות מציעות ראיה פנימית וכישרונות שקיימים בתוכנו. משלושת היוצרות העילאיות האלו מגיעים מילים, מוסיקה ובידור.
הפיות בקלף מנגנות בכינורות עדינים. יש כאלו שמאמינים שכלי המיתר היפים האלו הדהדו בזמן אקסטזת הבריאה. הפיות נמצאות בין ענפי עץ האפרסק, שממנו יצרו מקלות קסם בסין העתיקה. עץ האפרסק מקושר לכוכב ונוס ומייצג אומנות, מוסיקה ואהבה.
המתנה רבת הערך המוצעת לכם היום היא זיכרון המוזה בלבכם, ההשראה שגורמת לכם לפעול וליצור. היפתחו להנאה שיש באומנות וביצירה, תתנהגו כמו מנגינה, רצופה וזורמת. הדגש הוא על פוטנציאל ההנאה, ההנאות שלכם וההנאות החיים.
מדריך חרבות – החלילן מהמלין
האגדה מספרת על מכת עכברושים שפקדה את העיר המלין. אל העיר הגיע אדם שטען שהוא יכול ללכוד אותם ואנשי המלין הבטיחו לשלם לו בתמורה לכך שיחסל את העכברושים. האיש לקח חליל וניגן ובאמצעות המוסיקה שלו, גרם לעכברים לעקוב אחריו לנהר, שם כולם טבעו. למרות הצלחתו של האיש, אנשי העיירה לא קיימו את הבטחתם ולא שילמו לו.
החלילן כעס והחליט לנגן מנגינה, שתגרום לכל ילדי המלין ללכת אחריו. הילדים והילדות עקבו אחריו מחוץ להמלין, הובלו למערה ונכלאו בפנים, מלבד ילד אחד צולע שלא הספיק, ונותר לבד. אנו אף פעם לא יודעים מתי תופיע ותתגלה ההשראה. ההשראה היא הניצוץ של אש היצירה שבדמיון. הילד הצולע מייצג את האנשים שהשראה נגעה בהם אך הם עדיין לא מצאו את הדרך לתת לכוח הזה ביטוי. העכברושים מייצגים מחשבות שליליות, בהכרה שזקוקה לניקוי. אנשי העיירה אינם רוצים לשלם לחלילן כיוון שהם תקועים במציאות של ערך חומרי. הם מסרבים לראות את הערך של המוזה, כוח היצירה האומנותית. בגלל העיוורון שלהם וההתעלמות הם מאבדים את הילדים, שמייצגים את העתיד. לבסוף מבינים אנשי העיר את טעותם. הם מעניקים לרחוב הראשי בעיר את שמו של החלילן ויוצרים חלון עם ויטראז' בדמותו.
הקשיבו להדרכה הפנימית לסגנון החשיבה הגאוני, הממציא. אל תיגררו אחר מי שמוביל אתכם במנגינה מהפנטת, הקשיבו לפזמון העדין שמתנגן בתוככם. תיהנו. תרקדו, תשירו. תנו למתנות האומנותיות שלכם לבוא לידי ביטוי. תכבדו את הרוח היצירתית שמובילה אתכם קדימה.