מעברים חשובים במהלך שנת 2011

מהן ההשפעות הפלנטריות על חיינו במהלך שנת 2011

מחבר: פרידה אורינגר


מרקורי

כוכב מרקורי יהיה בנסיגה מתאריך 30 למרץ, עד לתאריך 23 באפריל 2011 במזל טלה

כוכב מרקורי אחראי על תקשורת, כך שהתקשורת היא הדבר הראשון, שנפגע בזמן הנסיגה. מרקורי שולט גם על חוזים והסכמים, למודים ונסיעות, לכן כל הקשור בנושאים אלו גם הוא עלול להשתבש בזמן הנסיגה. כאשר מרקורי בנסיגה, הזרימה הטבעית של פעילויות אלה מתעכבת, לעתים ברגע האחרון. בחיי היומיום אנחנו צפויים לתקלות, כך שיש לקחת בחשבון שיעלה צורך לחזור שנית על פעילויות רבות. הנסיגה מערבלת ומערפלת את האינפורמציה, כך שהתקופה בה היא מתקיימת הופכת להיות לא מהימנה בעבור כולם, וחשוב להימנע בה מקבלת החלטות חשובות וחתימה על חוזים, או מסמכים האמורים לסיים עסקאות ארוכות טווח, מאחר שכאמור קיימים ליקויים בתקשורת, הנסיגה גורמת להתעלמות מהפרטים הקטנים.
בתקופת נסיגת מרקורי מומלץ לדחות חתימה על מסמכים רשמיים, או על חוזים, ומומלץ לא לקחת מחויבויות בכתב או בעל-פה ובמיוחד, לא לקנות מכוניות או דירות. שימו לב לכך שיש נטייה לפספס פגישות, האיחורים רבים וישנם ביטולים ודחיות, לעיתים ממש ברגע האחרון. מכונות ומכשירים, כמו מחשבים, ציוד לצילום וכו', עלולים להתקלקל, לכן חשוב מאד לגבות את כל הנתונים במחשב, לא לתקן את המחשב ולהימנע מהתקנת תוכנות חדשות. מאחר ומרקורי אחראי גם על האביזרים הביתיים, מכשירים חשמליים עלולים להתקלקל, מערכת האינסטלציה עלולה להפוך לבעייתית. אך רצוי לדחות תיקונים מכאניים שאינם דחופים ורכישות משמעותיות של מוצרי תקשורת, עד לסיום התקופה.
קשרים שמתחילים בתקופת הנסיגה, עלולים להיפסק לפתע, בגלל פרשנות לא נכונה של כוונות. בקשרים קיימים יתכנו קשיים בתקופת הנסיגה.
זה זמן בו דואר לא מגיע, אנשים מאבדים ניירת, תעודות, כספים, את המפתחות של המכונית, של הדירה, של המשרד. נסיעות לא יוצאות לפועל, תוכניות לנסיעה נתקלות בעיכובים ובמכשולים ושום דבר לא מסתדר בקלות, יחד עם זאת אין כל סיבה להימנע מנסיעות לחו"ל, אלא שיש להביא בחשבון עיכובים ושינויים בלתי צפויים.

נסיגות נוספות של כוכב מרקורי במהלך שנת 2011:
3 באוגוסט עד 26 באוגוסט 2011
24 בנובמבר עד 14 בדצמבר 2011


סאטורן

סאטורן במזל מאזנים, עד לתאריך 5 באוקטובר 2012

בתאריך 29 באוקטובר 2009, נכנס כוכב סאטורן למזל מאזנים. סאטורן, שהוא סמל למשמעת, אוהב לשים גבולות ולהגדיר את הדברים, כאשר הוא נמצא במזל מאזנים, המסמל איזון והרמוניה, תשומת הלב ממוקדת במערכות היחסים השונות בחיינו. סאטורן מייצג את החוכמה והבגרות, הוא בא ללמד שאין קיצורי דרך ובזכות סבלנות אפשר להתקדם.
סאטורן במזל מאזניים יביא ערכים חדשים, יעזור להכיר ולתקן מצבים של חוסר איזון, על ידי החזרת שווי המשקל לחיים. סאטורן במאזנים יחפש את האיזון, את היושרה וההגינות, נוכל לסגל גישה מעשית ובוגרת לחיים בכלל וליחסים בפרט.
ברמה האישית, כל אחד מאיתנו יידרש להעניק מבט רציני לתחום היחסים שלו. נוכל לעצב מחדש של ההגדרה העצמית שלנו הכוללת את "האחר". שאלות יצוצו סביב היכולת שלנו להתחייב והיכולת שלנו לשחק על פי הכללים במערכות יחסים. זהו זמן בו אנו חוקרים את הגבולות האישיים שלנו ביחסים ומנסים להבין עד כמה מערכות יחסים מגבילות אותנו והאם אנו מונעים ממקום של פחד, כמו הפחד לאבד מישהו, או פחד מדחייה, וכיצד הפחד הזה עלול להגביל את חופש הפרט שלנו.
סאטורן מבקש להגדיר מבנים והתחייבויות. אבל עבור רבים מאתנו, ברגע שמשהו הופך למוגדר, מובנה, או מחייב, אנו עלולים להרגיש לכודים או מוגבלים. במהלך המעבר של סאטורן במזל מאזניים אנו עשויים להגדיר מחדש את המטרות שלנו ביחסים. זה הזמן לבחירות ברורות והחלטות במערכות יחסים, להשתחרר מכל מה שלא עובד עוד עבורנו, להגדיר את היחסים שלנו מתוך הבנה מה אנו רוצים או מצפים מהם.
המיקום של סאטורן במאזניים מציע שיעורים אולי קלים יותר, או כאלו הניתנים לעיכול, מכפי שהיו בזמן שסאטורן היה בסרטן, אריה ואפילו במזל בתולה. זו תקופה המאפשרת הזדמנות להביא יציבות לתוך מערכת היחסים, היא מאתגרת אותנו להכניס שמחת חיים והנאה לחיינו ויש סיפוק מטיפוח קשרים קרובים עם אחרים.

סאטורן התחיל נסיגה במזל מאזנים בתאריך 26 בינואר 2011. הנסיגה תימשך עד 13 ביוני 2011, אז יתיישר ויחזור להילוך קדימה במזל מאזניים וישהה בו עד תאריך 5 באוקטובר 2012

כאשר סאטורן בנסיגה זה זמן טוב לפתח שיטות ואסטרטגיות פעולה. בדרך כלל סאטורן במבנים הקבועים, או העוגנים בחיינו. הוא מייצר את החוקים והתקנות לפיהם אנו מתנהלים, כולל תחום האחריות והמגבלות שלנו, מה שעוזר לנו להגדיר את הגבולות ואת מה שאנו מוכנים לו. סאטורן בנסיגה במזל מאזניים, גורם להתבוננות המביאה לשינויים במערכות יחסים, אחד המצבים הנפוצים יותר הוא הנטייה לומר כן כאשר אנו צריכים לומר לא. המגמה מניעה לפעולה ויוצרת הצלחות בנושאים שחשובים לכל אחד. המודעות חזקה ועוזרת להתמודד עם טעויות שנעשו, מתוך לקיחת אחריות, המשלבת שליטה על חיינו, אך כל זה תוך התמודדות עם הקושי להעריך נכון את המציאות ולצפות מצבים. הנסיגה מעניקה לנו את ההזדמנות לחזור ולארגן מחדש משא ומתן, פעילויות, או התחייבויות שנראות כמקור לתסכול. חשוב להעריך ולחזק התחייבויות, אחריות שלקחתם על עצמכם, או פרויקטים שהתחייבתם להם בעבר, מסוג הדברים שחייבים להיעשות לפני שתוכלו להמשיך הלאה. סאטורן בנסיגה מספק את ההזדמנות להעריך מחדש את מה שעשינו, לחזור אחורה מתוך מחויבות לשפר את הארגון של הפרויקט, או המהלך שבחרנו לעסוק בו. בזמן הנסיגה רצוי להימנע מלקיחת אחריות נוספת, או התחייבויות נוספות לטווח ארוך, אלא רק להתמודד עם בעיות מן העבר.


יופיטר

יופיטר עבר למזל טלה בתאריך 23 בינואר 2011

ההשפעות של יופיטר מרחיבות את החוויות, את הידע וההבנה שלנו. יופיטר מסמל אופטימיות, צמיחה, נדיבות, שמחה, ושפע. כאשר יופיטר שהה במזל קשת, הוא הגביר את המודעות התרבותית והרוחנית שלנו, כאשר יופיטר שהה במזל גדי, הוא ביקש מאיתנו להגדיר מטרות, לחפש תוצאות מוחשיות, לנהוג באחריות ולפעול צעד אחר צעד למען הגשמת מטרותינו. יופיטר בדלי, ביקש מאיתנו חשיבה חדשה, רפורמות חברתיות, פעילות הומניטארית, התעוררה חשיבה בנוגע לערך החופש, האינדיבידואליות, מטרות וחזון הקבוצה. בדגים, יופיטר גרם לנו להבין שעלינו לתת לעצמנו, אך גם לאמץ חמלה ודמיון.
יופיטר במזל טלה יביא יותר ביטחון עצמי ויותר ספונטניות. הוא מאפשר הזדמנות להתפתח, בתחום בו נמצא מזל טלה בהורוסקופ האישי. יופיטר מציע ביטחון ואומץ לאלה הרוצים לפעול בדרך עצמאית, או לאלה שמתחילים פרויקט או עסק חדש. מזל טלה הוא מזל של יוזמה, לכן השילוב של יופיטר בטלה מביא את הרצון להגשים חלומות.
זה זמן בו אנו מזדהים מאוד עם הדעות, האמונות והתפיסות שלנו. קיימות הזדמנויות, זה זמן לחשוב במונחים גדולים, נטילת סיכונים מחושבים ויצירת ביטחון. ליתר דיוק עם יופיטר בטלה, אנו מושכים את המזל הטוב ביותר כשאנו מובילים, יוזמים, מעניקים השראה לאחרים ומפגינים התלהבות ואומץ. האמונה בעצמנו יכול לחזק את האפשרויות ולהביא אותנו למצבים טובים יותר. מתחזקת האמונה ביכולת שלנו להמציא מחדש את חיינו כדי לנוע קדימה בביטחון, גם אם חווינו כישלונות, או שצצים אתגרים אחרים, אלו נשארים מאחור מתוך אמונה שהחיים הם מה שאנו עושים. כאשר יופיטר בטלה ניתן ליהנות מתחרות, היא אף מעודדת אותנו להשיג תוצאות טובות יותר. האמונה בעצמנו מביאה רוח "חלוצית", עשייה בכיוונים חדשים במהירות, על מנת לנצל את ההזדמנויות שעולות.
הלהט של יופיטר יכול גם להביא היבטים פחות חיוביים, כך שקשה להישאר מתונים, קיימת נטייה להגזים. הביטוי השלילי כולל התמקדות צרה מדי בצרכים לנו, מעין חוסר רגישות שעלול לגרום לכך שאנו לא רואים את נקודת המבט של האחרים, פספוס הזדמנויות, עודף ביטחון עצמי, אי למידה מטעויות העבר וחוסר האובייקטיביות. עם זאת, הרטט הגבוה של יופיטר מחפש פרספקטיבה, כך שנקודת המבט מופשטת, אינה מתעסקת עם הפרטים על המצב הנתון, אלא היא מעין סקירה כללית לראות את "התמונה הגדולה". עם יופיטר, אנו מסוגלים להתעלות מעל הקטנוניות, מעל דאגות היומיום, הטרדות וכדומה. המיקום של יופיטר במפה האישית יהיה המקום בוא תוכלו למצוא את "השמחה" שלכם בשלב זה של התפתחותכם.

יופיטר יעבור למזל שור בתאריך 5 ביוני 2011 עד 11 ביוני 2012

יופיטר במזל שור יחזק את כושר השיפוט ואת הצורך להרחיב ולחזק את הבסיס החומרי, הדגש הוא על עיסוקים הארציים. זה הזמן לחזור לקרקע, לממש ולחוות את החזון החדש שנוצר כאשר יופיטר היה במזל טלה. במשך השנה בה יופיטר ישהה במזל שור ניתן יהיה לראות שהמאמצים שלנו באמת משתלמים ומביאים לתוצאות מוחשיות. אבל כיוון שמדובר במזל שור, דברים יכולים לקחת תפנית עקשנית מאוד, לכן יהיה חשוב להזכיר לעצמנו, שכסף זה לא הכל. צדק, שכאמור מביא הזדמנויות להתרחבות, במזל שור, סימן האדמה, שהיא איטית ויציבה, ממש כמו כמו כדור הארץ עצמו. ההתמקדות העיקרית היא בחיפוש אחר הביטחון, באמצעות צבירת רכוש, כך שקיימות הזדמנויות לעלייה איטית ויציבה מבחינה כלכלית, אלא שהאנרגיה של יופיטר היא כזו שאם לא שומרים את העיניים פקוחות, לא ניתן לראות את ההזדמנויות.
נדמה שעם מעברו של יופיטר למזל שור, הוא לוקח איתו את החידושים שהצית כאשר שהה בטלה ומחזיר אותם אל האדמה. מבחינה פילוסופית, יופיטר בשור עלול להביא יותר התנגדות לרעיונות חדשים, לצמצם את הרצון שלנו להיות אינטלקטואלים, או שהוא מקטין את הרצון לשאול את השאלות הגדולות, כך שהאתגר יהיה לחתור לצמיחה אישית. בנוסף, כאשר יופיטר ישהה במזל שור הוא יצור זוית עם פלוטו, השוהה בגדי, ימצאו פיתרונות לחובות בינלאומיים, יתכן גם שזה עלול לגרום למעין רגרסיה, או חזרה לכלכלה הישנה, היצמדות לרעיונות ישנים בנוגע לדרך ליצור עושר. יופיטר בשור טוב לחקלאים שיוכלו להשיג תשואות לגידולים שלהם, עם יופיטר בשור ההשקעה בסחורות נראית מבטיחה, סביר להניח גם שהצריכה הפרטית תגדל ושוק הנדל"ן יתייצב.

יופיטר יהיה בנסיגה במזל שור בין התאריכים 30 לאוגוסט ועד 25 בדצמבר 2011

כאשר יופיטר בנסיגה, הדגש הוא על מודעות וצמיחה פנימית. זהו זמן להתחבר לאינטגריטי. יופיטר בדרך כלל פועל על מנת לעורר תגובה חיצונית חיובית, אך בזמן הנסיגה אנו נצטרך לבחון האם אנו כנים ונאמנים לעצמנו. הזדמנויות המתעוררות בעת שיופיטר בנסיגה, הם תוצאה של זרעים הוטמנו בעבר, בדרך כלל זה גם מתקשר למפגשים וחיבורים שהתקיימו עם אנשים בעבר. זה הזמן לחקור פילוסופיות, ואולי משהו פשוט יותר מעברכם. תקופה זו עשויה לייצר אירוע שיזכיר לכם את הדרך שעברתם ואת העובדה שיש לכם פרספקטיבה טובה יותר על החיים. יתר על כן, זה זמן מצוין להשלים את פרויקטים שיש בהם אלמנטים של מה שיופיטר מייצג, כמו חזרה לספסל הלימודים, טיול שחלמתם עליו ודחיתם אותו, התקשרות אל חברים שהקשר עימם ניתק לפני זמן רב.
זה זמן טוב לקחת קורסים בעלי גוון פילוסופי, או רוחני, במטרה להשיג פרספקטיבה טובה יותר על החיים. בזמן הנסיגה של יופיטר רצוי שלא ליזום פעילויות הקשורות לתחום החומרי. כך לדוגמה, אם ניקח עסק אשר מתחיל בזמן שיופיטר בנסיגה, נמצא שם אלטרואיזם, תועלת לאחרים על חשבון כושר ההישרדות של העסק עצמו. בחלק מהמקרים זה יכול לבוא לביטוי כעשייה שבסופה לא מתקבלים תשלומים. עם זאת, ברור שכאשר היופיטר בנסיגה זהו זמן מצוין ליזום פרויקט הומניטארי או לגייס כספים. ברמה האישית, הבית בו יופיטר יהיה בנסיגה, במפה האישית, הוא תחום שאותו אתם יכולים לשקם, להחזיר דברים, או יחסים, שאולי איבדתם את האמונה לגביהם.


אורנוס

אורנוס נכנס למזל טלה בתאריך 11 למרץ 2011 וישהה בו עד לתאריך 15 במאי 2018.

אורנוס המהפכן הוא שותף נהדר למנהיגות של מזל טלה. אורנוס מביא התלהבות, רצון לחדש ולהרחיב את תחושת המרחב והחופש, תוך נטייה לגרום לפעולות פרובוקטיביות ולא צפויות, לאירועים בלתי צפויים ולפעמים אף למהפכות.
ברמה האישית, זה זמן נהדר להתנסויות אישיות בכל תחומי החיים. אורנוס "זורק" אותנו אל מחוץ לאזור הנוחות שלנו, מבקש מאיתנו לחוות את החיים "מחוץ לקופסה". כאשר אורנוס נוגע בחיינו מדובר על שינוי לכיוון חדש, הוא מעניק לנו חוויות שלא תכננו, או כאלו שלא חשבנו שיכולים להתרחש בחיינו, משהו שהוא מעבר לדמיון שלנו, שינוי של פעם בחיים ומדובר בשחרור אישי, האומץ לבטא את מי שאנו באמת. רבים מכם יכולים גם להרגיש יותר תעוזה ואופטימיות. אורנוס הוא כוכב של הפתעות ושינויים רדיקליים, נוכל לראות שינוי בדפוסי החשיבה, מודעות שונה ופתרונות שונים ויצירתיים יותר מהדרך בה התמודדנו עם דברים עד כה. אורנוס במזל טלה הלוחמני יכול להיות מעניין, כיוון שזהו שילוב של אנרגיה רבה שיכולה להציע הזדמנויות לשינוי והתחלות חדשות. כל ניסיון לנהל אורח חיים מאוזן, יהיה מאתגר, החוויה היא להגיע ליעד בכל מחיר, קצת בסגנון המטרה, שבמקרה הזה היא שינוי, שמקדשת את האמצעים. גל המהפכות העולמי שאנו עדים לו בתקופה האחרונה, הוא תחת השפעת אורנוס, הדורש מהפכה שתביא לשוויון זכויות וחופש. בנוסף, אורנוס בטלה מרמז על התפתחויות טכנולוגיות מתקדמות. במשך שבע שנים הבאות נוכל לראות המצאה וחדשנות, ותגליות בקנה מידה גדול - במיוחד בתחומי המדע והטכנולוגיה. האנושות כולה יכולה לעשות כמה צעדים חשובים להבנת טבעם האמיתי של חומרים ומקורות שקיימים סביבנו.

אוראנוס יהיה בנסיגה במזל טלה בין התאריכים 10 ביולי ועד 10 בדצמבר 2011.

אורנוס נוטה להיות חזק יותר בנסיגה, אם בדרך כלל הוא מביא את השינויים הבלתי צפויים ואת התובנות המפתיעות, כאשר הוא בנסיגה האנרגיה הזו נבנית לרמה מסוימת ואז מתפוצצת. אורנוס בנסיגה נוטה לעורר חקירה פסיכולוגית וניתוח עמוק, הוא מבקש שניתן תשובות, שיספקו את ההיגיון ונסביר את ה"למה?". כאשר האורנוס בנסיגה חשוב לאמץ סבלנות לדרך בה ההתפתחויות מתרחשות. למעשה, בעוד החוויה היא שהעולם משתנה לנגד עינינו, ישנם מצבים חדשים שעולים המשתלבים בתוך התהליכים. זה עלול להיות מבלבל, כיוון שאותם תהליכים מסייעים אמנם להתפתחויות, אם כי קשה לראות את התוצאות באופן מיידי. ניתן לראות את המצב גם כניקוז אל צוואר בקבוק, ולאחר מכן התפרצות שהיא לכאורה יש מאין. זה נובע מכך שהאורנוס בנסיגה מביא את הצורך בשינויים פנימיים, לפני שמגשימים אותם בעולם החיצוני. הדחף הזה מעורר מחדש את הצורך בחופש וגורם לנו להתקומם נגד כל מצב בו אנו מרגישים כבולים.
המודעות גבוהה יותר בזמן הנסיגה וזה זמן מצוין ללימוד הנפש, לחקור את המניעים הפסיכולוגיים מאחורי ההתנהגות שלנו.
רצוי בזמן הנסיגה של אורנוס לבחון תהליכים ולרות מה היינו רוצים לשנות בחיינו, אך כדאי לממש את השינוי כאשר אורנוס חוזר להילוך ישיר. בזמן הנסיגה אנו אמנם מודעים יותר, אבל גם אימפולסיביים ומרדניים יותר.


נפטון

נפטון יעבור למזל דגים בתאריך 5 לאפריל 2011.

כוכב נפטון התגלה בתאריך 23 ספטמבר 1846 והמחזור שלו הוא 165 שנים, כך שרק השנה נפטון חוזר למצב הגילוי שלו. מעברו של נפטון למזל דגים הוא למעשה חזרה הביתה. תפקידו של נפטון הוא להרחיב את חווית המציאות שלנו באמצעות הצגת ממדים חדשים של תודעה. נפטון חושף את האשליה של האמיתות המקובלות, בכל מקום בו נדמה לנו שהאמת היא אחת ומוחלטת, נפטון מגיע מלמד אותנו דברים אחרים. נפטון יעזור לברר מהי האמת האישית שלנו שניצבת כחיץ מפני המציאות, שגורמת לנו להיכנס אל הבועה שלנו ולא לראות את המציאות כפי שהיא.
השפעתו של נפטון היא הדרגתית, להבדיל מאורנוס ופלוטו הדרמטיים, לנפטון יש את היכולת לחדור ולהשפיע על חיינו בעקביות עדינה, אך בעקבות התהליכים הכלכליים שהעולם עובר, מעברו של נפטון למזל דגים ידגיש את חוסר השקט החברתי.
נפטון מביא להעשרה רוחנית ומיקומו בדגים יעורר יותר את המודעות והחמלה לסבל האנושי הוא יביא את הצורך בתכנים יותר רוחניים, סולידריות, עזרה ותרומה לאנשים אחרים. לנפטון יש גם השפעה על חיי התרבות שלנו, באמצעות המדיה והוא ישים גם דגש רב יותר על נושא איכות הסביבה.

נפטון יהיה בנסיגה במזל דגים בין התאריכים 3 ביוני ועד נובמבר 2011.
נפטון בנסיגה מביא ליותר רגישות ופתיחות, אשר מאפשרים לנו לראות רחוק יותר, מעין חזון פנימי, או אינטואיטיבי, המעניק תובנה ופרספקטיבה שונה. לנפטון יש נטייה להיות בהכחשה, אך כאשר הוא בנסיגה זה זמן טוב לעבד חוויות, לחקור את הנפש. דבר נוסף, כאשר נפטון בנסיגה אנו יכולים לזהות דברים שחמקו מאיתנו, קל יותר לברר מידע על בעיות או עניינים שלא ראינו בהם את כל הפרטים כאשר נפטון היה בהילוך ישיר.
זהו מצב חשוב, כיוון שהיכולת לזהות את הבעיות ולפעול משמעותית בנקודה זו, אחרת אותם נושאים יחמירו כאשר נפטון יחזור להילוך ישיר. כל עבודה פנימית שתתבצע בזמן הנסיגה תהיה מבורכת, אחרת אתם עלולים להיות מוטרדים, מאוכזבים ותלווה אתכם תחושת חוסר שביעות רצון מעורפלת. בזמן הנסיגה חשוב יותר להקשיב "לקול הפנימי", כך שניתן יהיה לראות מה קורה סביבנו. חשוב גם לדבר על מה שאתם מרגישים, כיוון שנפטון בנסיגה יכול לייצר סוג של עומס נפשי עבור אנשים רגישים. רגישות מוגברת יכולה להיות גם נכס וגם אחריות. חשוב להימנע מאלכוהול, תרופות, סמים וממריצים בזמן הנסיגה, כמו גם כל מה שעלול לגרום להתמכרויות. רצוי גם להגן על עצמכם ולהתרחק מאנשים ששואבים מכם אנרגיה.


פלוטו

פלוטו במזל גדי עד לתאריך 23 במרץ 2023. פלוטו יהיה בנסיגה במזל גדי בין התאריכים 8 באפריל ועד 16 לספטמבר 2011.

פלוטו בנסיגה גורם לסימני שאלה בנוגע למה שמסתתר מאחורי הקלעים, בזמן הנסיגה הוא הרבה יותר אינטנסיבי ולכן, מעניק תובנות מתוך התת מודע. בגלל העוצמה הזאת, ניתן יהיה לראות הרבה יותר את המניעים של האחרים.בדרך כלל פלוטו מביא עימו מעין לחץ לחסל ולשחרר את הישן בחיינו, להשתחרר מכל אותם דברים שאינם משרתים אותנו עוד. כאשר פלוטו בנסיגה, אנחנו נדרשים להרפות עמדות, להשתחרר מדפוסי חשיבה או דרכי תקשורת, מטען רגשי, זה זמן לעשות ניקיון, לבדוק את עצמנו על מנת לקבוע בדיוק מה אנו עושים או מה לא איננו צריכים עוד. פלוטו בנסיגה מעניק אפשרות לחקור ולרדת לעומקם של הדברים, כדאי לנצל את הזמן הזה בכדי להעריך מחדש מהם אותם אירועים או התרחשויות, שחוזרים שוב ושוב אל חיינו, אשר גורמים לנו להרגיש שאנו לא בשליטה. היכן ומדוע נו מאבדים את כוחנו ובאילו נסיבות אנו מגיבים בהתגוננות להתקפות מצד אחרים. נסיגת פלוטו היא זמן בו עלינו לשאוף להשיג שליטה רבה יותר בחיינו האישיים, כאשר פלוטו בהילוך ישיר עלינו לשאוף להשיג שליטה רבה יותר בתחומים המקצועיים והכספיים.
מעניין שבזמן נסיגה הרבה אנשים מחפשים פעילות שתביא להתחדשות, גמילה, דיאטות, ניקוי פנימי, טיפולים אלטרנטיביים, כל מה שיכול להביא במגע עם השינויים הפנימיים האינטנסיביים.


כירון

כירון עבר למזל דגים בתאריך 18 בפברואר וישהה בו עד חודש אפריל 2018.


כירון מסמל את אלמנט הריפוי (הילינג) של המקום הפצוע, שנסיבותיו אינן תלויות בנו, אך הוא קיים בתוכנו. הפצע עשוי להיות פיזי, רגשי, נפשי, רוחני, או אחר והריפוי שלנו עשוי להיות דרך לטפל ולהביא למצב בריא פיזית, להשתחרר מזיכרונות כואבים, מתחושה פנימית של כאב, חוסר/חסך, אי צדק, חוסר הגינות. כירון מדגיש את ההתמודדות עם אותו מקום כואב, תוך הבנה שריפוי אמיתי מגיע כאשר אנו מוכנים להתמודד עם אותם מצבים ולשתף את האחרים בחוויות ההתמודדות שלנו.
המעבר של כירון בדלי התמקד ב"ריפוי" מבנים חברתיים, מזל דלי שולט בחדשנות וטכנולוגיה, כך שזה לא מפתיע שהטכנולוגיה הייתה מעורבת בביצוע המטרות של כירון. באינטרנט עלו אתרים של ארגוני צדקה, תרומות באמצעות הרשת, קבוצות תמיכה ברשתות החברתיות ואף דרך חברות שפיתחו משחקים ותרמו כספים מתוך הרווחים, לטובת נזקקים.
בדגים, המוקד של כירון חורג מהמבנים חברתיים. אין גבולות עם דגים. מזל דגים מתקשר אל נושאים של מיסטיקה, רוחניות, נפש, חלומות, חמלה, אהבה, הקרבה, תודעה קולקטיבית, פוביות, התעללות, בעיות נפשיות ובתי חולים / מוסדות לחולי נפש.
מיקומו של כירון במזל דגים מביא רגישות רבה והדגש יהיה על גילויי הומאניות וחמלה. עם המעבר של כירון בדגים יותר אנשים עשויים לראות את היתרון בטיפוח הרוחניות (לאו דווקא דת), אנשים מכורים לסמים או אלכוהול יוכלו אולי להתעמת עם הבעיות שלהם ולהיגמל, אלה שחוו התעללות יהיו מסוגלים להשלים עם המציאות ולשחרר את עצמם, שיטות טיפול אלטרנטיביות יכולות להיות פופולאריות עוד יותר, תהיה יותר מוטיבציה בקרב אנשים לתרום, לתת ולהעניק לאחרים.
מעבר כירון בדגים עשוי להיות בעל השפעה עדינה, את ההשתקפות שלו ניתן יהיה לראות מאוחר יותר ורק העתיד יעיד על ההשפעה המלאה שלו. הוא ישפיע על כולם, אך בני מזלות תאומים, בתולה, קשת, סרטן, עקרב ובעיקר דגים, עשויים להרגיש השפעה זו של המעבר מוקדם יותר משאר האנשים.
ברמה האישית, כירון בדגים דורש שינוי בגישה ובמערכת האמונות, התנתקות מדברים שאינם משרתים בכדי להמשיך את החיים באופן שונה. אך עלינו לזכור שריפוי הוא מסע של התודעה שלנו לעבר שלמות, איזון והרמוניה, ובסופו של דבר, הבאת אנרגיה של אהבה אל חיינו. הפצעים שלנו הם המורים, השתקפות של הלקח שאנו לא תמיד רוצים ללמוד. כירון מדגיש שבכל פצע שכזה מסתתרת מתנה, יתרה מכך, הריפוי הוא תהליך של גילוי וחשיפת המתנה. המפתח לכירון בדגים הוא לעבוד עם האנרגיה הזו, לא משנה הקושי, או מהן האמיתות הכואבות, הביאו חמלה לעצמכם ותעברו את תהליך הריפוי וכאשר יגיע הזמן, היו מוכנים לקבל את הכאב שמגיע עם שחרור העבר. כירון מהווה הזדמנות נוספת לריפוי, הזדמנות נוספת להתעוררות, הזדמנות נוספת ללמוד לאהוב את עצמנו ואת חיינו.
קבוצת הגיל של אלו שנולדו בטווח שבין אפריל 1960 ועד אפריל 1968, שבמפת הלידה שלהם כירון נמצא בדגים, יוכלו לעבור את התהליך הזה באופן משמעותי יותר. זה זמן לרפא זיכרונות ישנים, להיזכר ולחוות מחדש את הכאב, להשלים עימו ולשחרר אותו. למרות שהתהליך עצמו כואב ומפרך, אתם תתמודדו עימו בדרך ובקצב שלכם. יתכן גם שזו תהיה הקבוצה הדומיננטית בשנים הקרובות, שתפעל בניסיון לשנות ולרפא מצבים ברמה הגלובלית.

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמה מזל האופק שלך?משמעות מזל האופקנסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויות