אש ואישה

 

מחבר: פרידה אורינגר


על קיומם של האסטרואידים יודעת התרבות המערבית כמאתיים שנה, אך רק לאחר שנת 1970 החלו להשתמש בהם מבחינה אסטרולוגית, היות ורק אז התפרסם האפמריס הראשון שלהם (לוחות אסטרונומיים המציינים את מיקום הכוכבים).
האסטרואידים הגדולים - יונו, וסטה, קרס ופאלאס, ששמותיהם מבוססים על שמותיהן של אלות מהתרבויות היווניות והרומיות, ממוקמים במעין חגורה של רסיסי כוכב. ההשערה היא שהחגורה הזו נוצרה מרסיסי כוכב לכת גדול שהתרסק, או שאולי אלו רסיסים של כוכב בלידתו, אשר יתאחדו יום אחד. החגורה הזאת נמצאת בין מאדים לצדק וכך האסטרואידים מהווים קשר אסטרולוגי בין הפלנטות האישיות לחברתיות.
סטה התגלה אחרון על ידי האסטרונום הגרמני היינריך וילהלם אולברס ב-29 במרץ 1807, והוא נחשב לגוף השני בגודלו בחגורת האסטרואידים. מסתו והבהירות שלו הופכים אותו לאסטרואיד הבהיר ביותר באזור זה ולגוף היחיד, מלבד קרס, אותו ניתן לראות מכדור הארץ בעין בלתי מזוינת.
האסטרואיד קרוי על שמה של אלת הבית, המשפחה ואש האח במיתולוגיה הרומית - וסטה.


הסיפור המיתולוגי
וסטה הייתה בתם של סטורנוס ואופיס, ואחותם של יופיטר, נפטון, פלוטו, יונו וקרס. היא הייתה אחת משלוש האלות הבתולות, יחד עם מינרווה ודיאנה ושמרה בקנאות על בתוליה. על פי הסיפור במיתולוגיה היוונית, הסטיה (וסטה) נולדה כבכורה, אביה, שחשש מנבואה שאחד מצאצאיו ידיח אותו ויתפוס את מקומו, בלע אותה שלמה, כמו את שאר ילדיו, למעט זאוס (יופיטר). בסופו של דבר זאוס הכריח את אביו להקיא את אחיו ואחיותיו, שהאחרונה שיצאה מבטנו של הייתה הסטיה. אמנם וסטה לא זכתה לאזכורים רבים באגדות מיתולוגיות, לא יצרו פסלים שלה והיא לא קיבלה צורה אנושית, אך הייתה אחת האלות החשובות ביותר וכבכורת האלים, זכתה לכבוד רב והייתה הראשונה מבין האלים שעבורה הקריבו קורבנות. מעט התיאורים הקיימים מתארים את וסטה עדינה, רכה, רחמנית, דמות שלווה ומהורהרת. במיתולוגיה הרומית, היא מכונה 'היפה מבין האלים' ומסופר שהיא סירבה להצעות הנישואים של אפולו ופוסידון, ונשארה בתולה.
וסטה, אלת המשפחה, ייצגה את העיקרון של התמקדות והתחייבות היא הייתה מושא להערצה כמי ששומרת על הלהבה שבאח, פולחנה הפשוט היה נפוץ בכל בית, סביב האש שבאח, אך השפעתה הייתה רבה יותר, היא נתנה את חסותה לכל מקום חדש שהוקם. וסטה הייתה האש שדולקת באח, מרכז של כל בית, המקום אליו המארח מוביל את אורחיו. היא סימלה את אחדות המשפחה, את ההתכנסות והלכידות. בכל עיר הייתה אח ציבורית המקודשת לוסטה ובה בערה אש תמיד. כשהיו מקימים מושבה חדשה, המתיישבים היו אוספים גחלים מהאח הציבורית בעיר ממנה יצאו, ומהגחלים הללו היו מדליקים אש באח של העיר החדשה, זאת כדי להבטיח את לכידותה של הקהילה החדשה שלהם.
לוסטה היו שישה כוהנות בתולות שנקראו "וסטאליה", הן נדרו נדר בתולין למשך 30 שנה, שבהן היו משמשות ככוהנות שפעלו תחת חסותה ותפקידן היה שמירת הגחלת הקדושה אשר תבטיח את שלומה של רומא.


וסטה באסטרולוגיה
מבחינה אסטרולוגית, האסטרואיד וסטה מתאר אמת רוחנית וערכים תרבותיים. את הדרכים בהם אנו מתייחסים לנושאים הקשורים בהתמסרות, מסורת ובטחון, עבודה, מסירות, חום, משפחה, התחיבות, הקרבה, התרחקות ממערכות יחסים אישיות, הנשמה, האש פנימית, מסירות לתפקיד, או למטרה, התחדשות, מקומות קדושים, בריאות ובית, עכבות, חוסר ביטחון וטווח של תסביכים מיניים, המבוסס על הכחשה ופחד מקרבה ואינטימיות. וסטה מייצגת את המיניות לא מתוך רצון באיחוד פיזי, אלא מתוך רצון להשיג איחוד רוחני. וסטה גם מקשרת בין המדינה לבין מוסדות החברה.
וסטה שומרת האש שבאח ועל להבת המקדש, אבל היא גם זו ששומרת על הניצוץ שקיים בתוכנו, היא מסמלת את הלהבה הפנימית, היא שומרת את אש החיים, הליבה – אש התמיד, להבה קדושה שמייצגת את המקור וההמשכיות.
וסטה מייצגת את החלק המתנזר בנפש האדם, אך מאחר ואנו תוצר של המנהגים והתרבות שלנו, רובנו לא בוחרים נתיב של נזירים, כך שנוכל לראות זאת בעולם המודרני במצבים בהם אנשים בוחרים להקדיש את עצמם לנתיב דתי, או רוחני, מדיטציות, אנשים שעוסקים בעבודה הטיפולית חייהם. הבחירה של וסטה לא להינשא מייצגת היבט שהוא שלם ומלא בפני עצמו. אין כאן צורך באנרגיה זכרית, או איחוד מיני, כך שמלבד יחסים עם הסביבה, וסטה גם מסמלת את היחסים של האדם עם עצמו כשלם, המיקום שלה יכול להציע לאדם מבט מבפנים, ניסיון לאיחוד עם העצמי. אנו נכנסים פנימה כדי להגיע לבהירות, ובדרך זו אנו ממריצים את עצמנו. החזון מתעורר כאשר אנו מגיעים פנימה, אל הליבה של הווייתנו, ומרשים לעצמנו לעקוב אחר הייעוד שלנו.
היא שמרה בבית את האח, אך גם את המטבח והכנת המזון. היום היא יכולה להיראות כספרנית, אוצרת המוזיאון, או סוג של עבודה ששומרת על ניצוצות התרבות האנושית. היא יכולה גם להביע את עצמה בעיסוק בדיור ואוכל.
וסטה מדברת על החשיבות של היחסים שיש לנו עם עצמנו, אך גם על הבחירות שלנו בנוגע לסובבים, עם מי לעבור את הדרך, למי אנו נשואים או מחויבים.
כשלב התפתחותי בחיים, וסטה, שהייתה האסטרואיד שהתגלה אחרון והאחרונה שיצאה מבטן אביה, לאחר שבלע אותה ואת אחיה, מייצגת את השלב המתקדם בחיינו, הזמן לפנות פנימה כדי להתחבר עם עצמנו. זה השלב בו האישה מתרחקת מההתמקדות בפוריות ובגידול ילדים, ופונה לכיוון טיפוח עצמה, תוך שמירה על היחסים עם המשפחה שלה. אך גם אצל גברים מדובר בשלב בו הם עסוקים בצורך לטפח את חייהם הפנימיים, מסע פנימי במטרה למצוא את העצמי.
כל מקום שוסטה מופיעה במפת הלידה מראה את התחום שבו אנו הכי מחויבים למטרה, המקום בו יכולה להיות ההשפעה הגדולה ביותר לאנרגיות שלנו. וסטה מלמדת היכן למקד את האנרגיות שלנו על מנת שנוכל להשפיע ועל הדרכים בהן אנו יכולים לשמור על האנרגיה הזו, או להטעין את עצמנו מחדש, שאם לא כך, אנו עלולים לסבול מבעיות פיזיות.
וסטה עוזרת לנו לאחד את החלק הפנימי ואז ניתן להתמקד ולהקדיש את עצמנו ולפעול בעולם החיצוני. בנפש האדם, וסטה מייצג את התהליך של המוקד הרוחני שיכול להוביל לאינטגרציה אישית. במובן הרחב יותר, היא מסמלת את היכולת להתמקד ולהקדיש את עצמנו לתחום מסוים בחיים. כאשר יכולת המיקוד שלנו מצומצמת, או חסומה, אנו יכולים לפעמים להרגיש מוגבלים, כלואים ומפוזרים. זה גם עלול לגרום לנו לחוות הגבלה בתחום המיוצג על ידי וסטה או בבית בו היא ממוקמת. המזל והבית בו היא נמצאת, מצביעים על האפשרות להשתמש באנרגיה המינית הבסיסית של ונוס, על מנת להעמיק את מערכת היחסים עם עצמנו, לטפח את הלהבה הרוחנית ולאחר מכן להשתמש בה לשירות לאחרים.
הבית בו נמצאת וסטה מציג את תחומי החיים בהם קיים הסיכוי הטוב ביותר שנרגיש שאנו מחויבים ומסורים, אך גם מקום שבו אנו חווים הגבלה כלשהי על מנת לממש את המחויבות. ההיבטים שוסטה עושה עם גופים אחרים מתארים כיצד עלינו לנהוג, היכן אנו נדרשים ללכת פנימה, לחיפוש משמעותי.

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

תחזית אסטרולוגית ראש השנה תשפ"דתחזית אסטרלוגית שבועית 17.04.2015-23.04.2015תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 08.02.2013-15.02.2013 תחזית אסטרולוגית מדינית לראש השנה תשפ"דזמני ירח שחורמה מזל האופק שלך?משמעות מזל האופקנסיגה של כוכביםטיפים לעונת הליקוייםהשפעת ליקויי חמה על תרבויות