צ'אקרות - גלגל החיים

הצ'אקרות מוזכרות לראשונה בכתבים הודיים קדומים, מהמאה ה-7 לפני הספירה. המילה צ'אקרה (chakra) מגיעה מהשפה הסנסקריט ומשמעותה "גלגל" או "גלגל החיים".

מחבר: פרידה אורינגר

מהן צ'אקרות
הצ'אקרות הן מרכזים אנרגטיים אשר מצויים בגוף האדם בכל נקודת מפגש של עצבים. בגוף האדם קיימות אלפי צ'אקרות, אך אנו נוטים להתייחס אל שבע מהן כאל הצ'אקרות העיקריות, והן ממוקמות במקביל לחוליות עמוד השדרה.
תפקידן של הצ'אקרות הוא שמירה על איזון אנרגטי בגוף. הן מייצגות את המצב הפיזי, הרוחני, הפסיכולוגי והרגשי שלנו. האמונה היא כי אנרגיית השמש היא המהווה את המקור לפעולתן ושכל צ'אקרה מטעינה עצמה מצבע אחר המגיע מהשמש.כל אחת משבע הצ'אקרות מייצגת מרכז אנרגטי שונה, בעל תדר אחר. פעילותה של כל צ'אקרה מבוססת על מיקומה לאורך הציר, ככל שצ'אקרה גבוהה יותר, כך התדר שלה גבוה יותר ופעילותה מעודנת יותר.על מנת שמערך הצ'אקרות יפעל בצורה תקינה צריכה כל צ'אקרה להגיע למלוא ההתפתחות הייחודית לה ובו בזמן להיות באיזון עם הצ'אקרות האחרות. סדר הצ'אקרות תואם את ספקטרום הצבעים, כלומר: כל צ'אקרה קולטת אנרגיה בתחום אחר, החל מתדר בעל צפיפות גל גבוה (אדום - צ'אקרת הבסיס) ועד לאנרגיה בעלת תדר מרווח (סגול - צ'אקרת הכתר). לכל צ'אקרה יש מאפיינים שונים וייחודיים לה צבע, צליל, מספר, אבני חן מסוימות והשפעה על תחומי חיים שונים, כמו גם על איברי גוף שונים. בדרך כלל האיברים הפיזיים הקשורים לצ'אקרה מסוימת יהיו באזור הפיזי בו היא ממוקמת. על פי האמונה המקובלת, הצ'אקרות נמצאות ברטט מתמיד, וקולטות את האנרגיה מהסביבה - מהיקום, מהטבע, מאנשים ומחפצים הנמצאים סביבנו. האנרגיות הנקלטות עוברות תהליך של עיבוד בעיני האדם כתחושות (פיזיות ומנטאליות), רגשות ומחשבות ונקלטת בגוף על ידי בלוטות הורמונאליות שם היא משתנה לחומרפיזי ומועברת דרך זרם הדם ומערכת העצבים אל הגוף הפיזי.
כל צ'אקרה משמשת כמתווך בין המישור הפיזי למישורים אנרגטיים. במציאות המודרנית, אצל רוב בני האדם חלק מהצ'אקרות אינן מאוזנות. מצב של חוסר איזון אנרגטי יכול לנבוע ממחסור או מעודף באנרגיה. חוסר איזון זה בא לידי ביטוי בכל הרבדים הקשורים לצ'אקרה שאינה מאוזנת, ויש לו השפעה רוחנית, רגשית ופיזית. ברוב המקרים הביטוי הראשוני הוא מנטאלי ומתאפיין בעייפות, דיכאון, פחד וספקנות, בהמשך מגיע הביטוי הפיזי, כדוגמת מחלות או כאבים. האמונה הרווחת היא שאדם שאצלו כל הצ'אקרות פועלות בצורה תקינה ומאוזנת הוא אדם שנהנה מבריאות טובה, שלווה, יצירתיות ואופטימיות.

צ'אקרת הבסיס או השורש – מולאדהרה Muladhara
מיקום: ממוקמת באזור עצם הזנב, בין פי הטבעת לאברי המין
צבע: אדום
אלמנט: אדמה
חוש: חוש הריח
זהו מרכז האנרגיה הפיסית וכוח החיים, זוהי האנרגיה שקשורה להצלחה בתחומים החומריים. היא אחראית על תחושת השייכות של האדם למקום בו הוא נמצא. הצ'אקרה הזו אחראית על אינסטינקט החיים הבסיסי והקשר אל המציאות, לכן היא גם משפיעה על יצרים שורשיים ומולדים כגון הישרדות, רצון לחיות, תחושות ביטחון ויוזמה, התגברות על חרדות ופיתוח כוח רצון ואומץ לב.
המודעות לצ'אקרה הזו נרכשת בעיקר בשלבים הראשונים של החיים. כאשר ילדים מקבלים את ההרגשה שאוהבים אותם ללא תנאי ושהוריהם וסביבתם מקבלים אותם כפי שהם, הם מפנימים את הביטחון והאהבה והופכים אותה לחלק מהם. כך נוצר אצלו שורש בריא שיוכל לעזור להם מאוחר יותר במהלך חייהם, וייתן להם את היכולת להתמודד עם מצבים מתוך בטחון במה שהם.
כאשר הצ'אקרה מאוזנת: האדם חש שהוא קשור לחיים ולמציאות, הוא בעל כוח התמודדות, ערני לסביבה ומגלה עניין בסובב אותו. איזון במרכז הזה מביא למרכוז, קרקוע, בריאות, אנרגיה ויכולת להגשים את המטרות.
כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת: השורש הוא הבסיס של כל מערכת הצ'קרות לכן כאשר הצ'אקרה הזו אינה מאוזנת האדם לא מקבל תחושה שמקבלים אותו כפי שהוא והוא מחפש דרכים אחרות לקבל אהבה. כאשר קיים חוסר איזון בסיסי מהסוג הזה האדם ינסה להיות נחמד על מנת שיקבלו אותו, ינסה לשלוט או לרצות אחרים, הוא יבנה לו שורש חליפי ומלאכותי שיהווה בסיס בטוח בעבורו. הבעיה שיכולה להתעורר בעקבות שורש מלאכותי היא שאם השורש הזה מתערער, כל היסוד והביטחון של האדם מתערערים, ומצב כזה מחזיר את האדם שוב לנקודת המוצא של חוסר איזון עם כי ברמה קשה יותר, כיוון שספג אכזבה. חוסר אנרגיה בצ'אקרה זו מורה על חוסר בטחון, חוסר יכולת להגשים מטרות, חוסר עניין, תחושה של חוסר אהבה. האדם חש פחד המתבטאת בדאגה, תסכול, והתנהגות אלימה המבוססת על חוסר בטחון.
חלקי הגוף הקשורים לצ'אקרה זו: בלוטת האדרנל, כליות, עמוד השדרה, רגליים, עצמות.
רגישויות: דם, מערכת הדם, אזור פי הטבעת, החלק התחתון של המעי הגס, אגן תחתון, רגליים וכפות הרגליים, סימפטומים של בצקות ברגליים, דליות, בעיות השמנה, טחורים, עצירות, בעיות פרקים, עמוד שידרה בעיקר בגב התחתון, אנמיה, דלקת פרקים.
אבנים ומינרלים הקשורים לצ'אקרה זו: אוניקס, אובסידיאן, רובי, גרנט, אבן-דם (בלאדסטון), ג'ספר, טורמלין שחור, לבה שחורה, סמוקי קוורץ, רודוניט, טקטיט.
איזון: ניתן לאזן צ'אקרה זו על ידי ריקוד. הליכה ברגליים יחפות, הקפדה על הליכה עם כל כף הרגל על האדמה.
להרגיש את האדמה דרך מגע איתה, ניתן לעבוד בגינה, לעבוד עם חמר או פלסטלינה.
יצירת סביבה תוך שימוש בצבעים חום – אדום, למשל: לשים מפה בצבע חום או שולחן עץ חום אדמדם, עליו נר בגוון זהה. צלחת מטרקוטה ובתוכה קריסטלים בגוונים חום - אדמדם או אבנים שנלקחו מהאדמה, ניתן לשלב חתיכת עץ וכמה עציצים קטנים ותמונות נוף.
האזנה למוסיקת תופים, מוסיקה אפריקאית או כל סוג של מוסיקה שורשית המחברת לאדמה ולשורשים.
מדיטציה שמחברת לאדמה.

צ'אקרת המין - שוואדהיסטנה Svadhisthana
מיקום: ממוקמת כשלוש אצבעות מתחת לטבור, באזור הבטן התחתונה
צבע: כתום
אלמנט: מים
חוש: חוש הטעם
הצ'אקרה השנייה קשורה ליצריות, יצירתיות ולרצון של האדם לשלוט בסביבתו ולהכתיב מהלכים למציאות. הצ'אקרה הזו אחראית על אינסטינקט ההתרבות ולכן היא אחראית על האנרגיה המינית, התשוקה, המיניות ועל היכולת היצירתית. היא קשורה לרגשות ואינטואיציה ברמת "תחושות בטן". הצ'אקרה הזו מושפעת מהדרך בה הרגשות באו לידי ביטוי או הודחקו בזמן ילדותנו.
כאשר הצ'אקרה מאוזנת: האדם רכש מודעות לכוחו וליכולת שלו להשפיע ולשנות מצבים. הוא יחוש סיפוק, אומץ, חיות ויצירתיות. איזון בצ'אקרה מתבטא בחברותיות, דאגה לאחרים, הרגשת שייכות, אינטואיטיביות וחוש הומור.
כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת: מצב של חוסר איזון עלול לגרום להרחבת יתר של הגבולות, האדם חש שמגיע לו, הוא אינו מכבד את הגבולות של האחרים ומבחינתו הכול לגיטימי למען רצונותיו. האדם הופך להיות כוחני, אלים ומנסה להשליט את תפיסת עולמו על סביבתו. חוסר איזון יכול לגרום גם למצב בו האדם אינו בטוח ביכולת שלו לשמור על גבולות ולכן יפחד מלהגיע למצבים בהם הוא עלול לעמוד במבחן. הוא יפחד להתחכך עם אנשים, יפסיק לרצות דברים, יפסיק להיות מודע לרצונות שלו וימציא תירוצים לחוסר המימוש שלו, הוא יכניס את עצמו למצב של הסתגרות, פחד ממגע עם אנשים עד מצב של דיכאון, ביישנות, חשדנות, רגישות יתר, שלילה עצמית, רגשות אשמה כבדים וקרירות מינית.
חלקי הגוף הקשורים לצ'אקרה זו: עור, כליות, בלוטות השדיים, שחלות, אשכים, שלפוחית השתן, טחול.
רגישויות: בעיות במערכת החיסון, בעיות במערכת ההורמונאלית, עצירות, טחורים, בעיות באדרנל, בעיות בתפקוד המיני, אימפוטנציה או קרירות מינית, בעיות בכליות ובשלפוחית השתן וכאבים ונוקשות בגב התחתון, התכווצות שרירים, חוסר אנרגיה, אלרגיות, אובדן משקל.
אבנים ומינרלים הקשורים לצ'אקרה זו: קארנליאן, קורל, אגאט, רובי, עין הנמר, עין החתול, המטיט ואמבר.
איזון: יצירת סביבה תוך שימוש בצבעים אדום – כתום.
ניתן לטפל בה על ידי חפצים שמזכירים מים, צדפות גביע, או כד מיוחד עם מים ופרחים בגוונים של אדום - כתום.
שימוש בנר כתום או מפה כתומה.
מוסיקה קצבית, ספורט או כל סוג של פעילות גופנית יכול להועיל לצ'אקרה הזו מכיוון שזה מחזק את הביטחון וממריץ את האדרנלין.
ביטוי היצירתיות על ידי ריקוד וצחוק. מדיטציה.

מקלעת השמש – מניפורה Manipura
מיקום:
ממוקמת מעל הטבור, במקלעת השמש (בסרעפת)
צבע: צהוב
אלמנט: אש
חוש: חוש הראיה
הצ'אקרה הזו קשורה למוכנות לתת לסביבה על מנת לקבל את מה שהאדם רוצה. מקלעת השמש היא מושב התחושות. בהשפעתה פועלים כוח הרצון, עוצמת השליטה בחיינו, יכולת קבלת החלטות והפעלת רגשות שליליים כמו כעס, טינה, קינאה ושנאה. כמו כן הצ'אקרה הזו משפיעה על האיזון בין אופטימיות ופסימיות, תחושות מצפוניות ורגשות אשם וחרטה.
כאשר הצ'אקרה מאוזנת: האדם יודע להסתדר במצבים רגשיים ועניינים, כשהוא מוכן לתת על מנת לקבל את רצונו, כחלק ממנגנון הישרדותי. מקלעת השמש היא התפתחות מנגנון ההישרדות שכולל את צ'אקרת השורש והמין. השורש - ללמוד לקבל מה שיש, המין - לרצות את מה שאני רוצה, מקלעת השמש - המוכנות לוותר על מנת להשיג את מה שאני רוצה. על מנת לעבוד נכון עם מקלעת השמש צריך לפתח קודם את השורש והמין, במידה ואין התפתחות שכזו האדם יפעל מתוך אגו ולא יהיה מוכן לוותר. כמו צ'אקרת השורש והמין, גם מקלעת השמש היא צ'אקרה שקשורה להישרדות, היא קשורה להישרדות החברתית. האדם מעצם היותו יצור חברתי, צריך למצוא את מקומו בחברה על מנת להבטיח את קיומו, מעמדו, כבודו והישגיו. צ'אקרה זו מושפעת ישירות ממצבי רוח ותסכולים רגשיים (לקחת אל הבטן). כאשר היא מאוזנת קיים איזון בין המחשבה, הרצון והרגש. יש יכולת להתמודד ולהתגבר על קשיים במיוחד במישור הרגשי ובכלל יכולת להגיע לשביעות רצון וסיפוק בחיים. איזון יבוא לידי ביטוי בחברותיות, שמחה, הערכה עצמית, כבוד לאחרים, תודעה של כוח עצמי, מיומנות, תבונה, נינוחות, ספונטאניות, יכולת הבעה ונטילת אתגרים חדשים.
כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת: גורמת למצבים של פגיעות יתר, אגוצנטריות, חוסר סיפוק וחוסר אושר, תסכולים חזקים, שנאה, קנאה ורגשות קשים, דיכאון, חוסר בטחון, בלבול, פחד מנטישה וצורך בחיזוקים קבועים.
חלקי הגוף הקשורים לצ'אקרה זו: הסרעפת, הנשימה, בלוטת יותרת הכליה, עור, מערכת העיכול, בטן, תריסריון, לבלב, כיס מרה, כבד.
רגישויות: קיבה, תריסריון, כיס המרה היא משפיעה ישירות על האיברים הפנימיים כמו כבד, טחול, לבלב ובכלל על בעיות פסיכוסומאטיות, אולקוס, צרבות, אבנים בכיס המרה, קשיים בעיכול, גזים, רגישות יתר לסוגי מזון שונים, בעיות בכבד, סוכרת, אבנים בכיס מרה, התכווצות שרירים, התקפי עוויתות, דיכאון, קשיי נשימה.
אבנים ומינרלים הקשורים לצ'אקרה זו: ציטרין, טופז, זהב, אמבר, קלציט, קוורץ רוטיל, פיריט, אגאט.
איזון: ניתן לטפל בצ'אקרה בצבע צהוב - כתום.
לעבוד דרך אלמנט האש, למשל, מפה צהובה, עששית או נר צהוב.
חשיפה לשמש ולאור בכלל.
ניתן לאזן צ'אקרה זו על ידי עיסוי הבטן.
נשימה נכונה על ידי שימוש בסרעפת.
מדיטציה והדמיה של אור שמש הבוקע ממקלעת השמש.

מרכז הלב – אנאהאטה Anahata
מיקום:
ממוקמת במרכז החזה
צבע: ירוק או ורוד
אלמנט: אויר
חוש: חוש המישוש
מהווה את מרכז הרגשות של הגוף.אחראית על אהבה ללא תנאי, רחמים ותחושות חמלה, לא מתוך רצון לקבל חזרה. צ'אקרת הלב אינה שיפוטית כמו מקלעת השמש, היא פועלת מתוך ענווה וצניעות. צ'אקרת הלב חייבת להתבסס על מקלעת שמש מפותחת, על מנת שתתאפשר נקודת מבט ריאלית ומציאותית ורק מתוך מצב זה אפשר לתת. הלב הוא מרכז חשוב מאחר והוא מפריד בין שלושת הצ'אקרות התחתונות האחראיות על המציאות וענייני היום יום, לבין שלושת הצ'אקרות העליונות שהן צ'אקרות רוחניות. לצ'אקרת הלב היכולת להפוך כאב לאהבה.
כאשר הצ'אקרה מאוזנת: ביטוי חמלה, תחושת הזדהות רגשית, ראיית הטוב בכל אחד, חיבור לרגשות שלנו. כאשר צ'אקרת הלב מאוזנת כל האחרות באות איתה באיזון, לכן כאשר הצ'אקרה הזו מאוזנת זה יכול לרפא את כל הגוף.
כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת: פחדים וחרדות לא רציונאליים, נפילות אנרגטיות, אהבה שהופכת לדאגה, רחמים עצמיים, חוסר החלטיות, פחד משחרור, פחד מדחייה, הזדקקות לחיזוקים מתמידים.
חלקי הגוף הקשורים לצ'אקרה זו: הלב, ריאות, מערכת החיסון, בלוטת התימוס, בלוטות הלימפה.
רגישויות: כאבים ודפיקות לב, התקף לב, לחץ דם גבוה, עייפות, קשיי נשימה, מתח נפשי, נדודי שינה, כעס, אסטמה, בעיות במחזור הדם.
אבנים ומינרלים הקשורים לצ'אקרה זו: אמרלד, טורמלין ירוק או ורוד, מלכיט, גייד ירוק, אוונטורין ירוק, רוז קוורץ, רודוקורוסייט, רודוניט, פרידוט, ג'ספר, לברדוריט ופלאוריט.
איזון: ניתן לטפל בצ'אקרה על ידי צבעים ירוקים וורודים.מכיוון שהצ'אקרה קשורה לאוויר ניתן להשתמש בנוצות ומניפה כסמלים של האוויר ודמויות של מלאכים. טיול בחיק הטבע, ישיבה בקרבת עצים.שימוש בבשמים וקטורת, על מנת להרגיש את הנשימה ואת אלמנט האוויר.מוסיקה רומנטית ורכה. ניתן לאזן צ'אקרה זו על ידי נתינה ותרומה לטובת הקהילה.מדיטציה, ואם אפשר בחיק הטבע.

מרכז הגרון - וישאדהא Visshudha
מיקום:
ממוקמת בתחתית הגרון
צבע: כחול בהיר או טורקיז
אלמנט: צליל
חוש: חוש השמיעה
קשורה ליצירתיות. מיקומה באזור הגרון בצומת החיבור בין הגוף, לפנים ולידיים, שהם אמצעי ההבעה היצירתית שלנו. הצ'אקרה הזו אחראית על התקשורת עם הסובבים אותנו ועם עצמנו, כושר ההתבטאות בכתב ובעל פה, יצירתיות, מקוריות, כנות ופתיחות, היכולת לתת לרעיונות מופשטים ביטוי מחשבתי, יכולת לקשר בין תחושה למחשבה והיא אחראית גם על כושר ההבחנה ויכולת השיפוט.
צ'אקרה זו אחראית על הדיבור, קול, תקשורת, יצירתיות, טלפתיה והשראה.
כאשר הצ'אקרה מאוזנת: זהו מרכז התקשורת שלנו. כאשר מרכז זה פתוח, תהיה לנו תשוקה עזה לדבר על דברים אותם אנו חווים. כאשר היא מאוזנת ישנה יכולת שיפוט אובייקטיבית, כושר ביטוי ויכולת יצירה, שביעות רצון, מרכוז, יכולת לחיות בהווה, תחושת זמן טובה.
כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת: הדבר יבוא לידי ביטוי בפחד, ביישנות, חוסר עקביות, חוסר מהימנות, חולשה, ערמומיות וחוסר יכולת לבטא מחשבות. האדם עלול להיות מריר וביקורתי, נטייה לשפוט אחרים, ציניות, רכלנות. שימוש בידע בצורה לא נבונה וחוסר אבחנה.
חלקי הגוף הקשורים לצ'אקרה זו: בלוטת התריס, גרון, צוואר, פה, שיניים.
רגישויות: בעיות בתקשורת ו/או בדיבור, בעיות בבלוטת התריס ובמערכת החיסונית. צרידות, קשיחות בצוואר, נטייה להצטננויות, כאבים ודלקות גרון ובעיות בבלוטות התריס.
אבנים ומינרלים הקשורים לצ'אקרה זו: טורקיז, קריסוקולה, לפיס-לזולי, סודלייט, אזוריט, קרנליאן כחול, אגאט, טופז כחול, אקוומרין.
איזון: ניתן לטפל בצ'אקרה על ידי חשיפה לצבע תכלת. לתת מקום ליצירתיות, לעבוד על דמיון ומימוש הדמיון, לראות תמונה בדמיון ולצייר אותה. שירה, ביטוי רגשות על ידי צעקות, זמזום, האזנה למוסיקה אהובה, דיבור, כתיבה, אפשר להוסיף אביזרים שמשמיעים רעש, פעמונים וכדומה.לכתוב משפט שחשוב עבורנו או מאנטרה, כיוון שזו צ'אקרה שקשורה לתקשורת וכוונות, לקרוא את זה כל יום בקול רם ולהתרכז בכל מילה.נשימה מודעת.הליכה או ישיבה מול הים.מדיטציה.

העין השלישית - אג'נה Ajna
מיקום:
מרכז המצח באזור בין שתי הגבות
צבע: כחול כהה או אינדיגו
אלמנט: אור
חוש: המחשבה
העין השלישית היא מרכז הכוחות העל טבעיים והאינטואיציה הגבוהה (החוש השישי). אחראית על כוח המחשבה, על האינטואיציה ועל ראיית הנולד, ועל החיבור והאיזון בינם לבין ההיגיון והלוגיקה, ומשפיעה גם על הזיכרון. בכל תהליך של מדיטציה, התבוננות פנימית וקשב לעצמנו מופעלת העין השלישית. פיתוח העין השלישית יכול להיעשות רק לאחר פיתוח של הצ'קרות הנמוכות. אם מפתחים את העין השלישית מוקדם מידי זה יכול להיות מסוכן, האדם עלול להיחשף למציאות שאין לו מספיק בטחון ויכולת להתמודד איתה ומעבר לזה, זה עלול ליצור ערבוב בין מציאות לדמיון.
כאשר הצ'אקרה מאוזנת: הדבר בא לידי ביטוי בכושר מנהיגות, ראיה הברורה, אינטואיציה והיכולת לדמות ולהגשים מחשבות, יכולת קבלת הדרכה, שחרור מפחדים.
כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת: חוסר תקיפות, חוסר משמעת, רגישות יתר לרגשות של אחרים, פחד מהצלחה.
חלקי הגוף הקשורים לצ'אקרה זו: בלוטת האצטרובל, בלוטת יותר המוח, מוח, עיניים, אוזניים, אף.
רגישויות: בעיות שינה וחלומות, בעיות בראיה, כאבי ראש, חום, מיגרנות וכאבי ראש, בעיות אוזניים, מאניות, סיוטים. בלבול, מבוכה, מחלות נפש, בעיות ראייה, חוסר בהירות.
אבנים ומינרלים הקשורים לצ'אקרה זו: אמטיסט, פלואוריט, סודלייט, קוורץ, ספיר.
איזון: ניתן לטפל בה על ידי הקפה בצבע אינדיגו.
לקשט את המקום בצורה יפה ואסתטית, כי העין השלישית קשורה לראיה. לא חייבים להתרכז באינדיגו אלא בכל צבעי הקשת.
מראה שתשקף אותך, זה מחזק את התדמית.
ניתן לעורר ולאזן צ'אקרה זו על ידי מדיטציה עם קריסטל או פירמידה קטנה על המצח, הדמיה של להבה בצבע כחול אינדיגו.

צ'אקרת הכתר - סאסהארטה Sahasrara
מיקום:
ממוקמת במרכז החלק העליון של הראש במרכז הקו המחבר בין האוזניים.
צבע: סגול או זהב, אך האור שחודר אליה הוא לבן
אלמנט: מחשבה
חוש: חוש השביעי
צ'אקרת הכתר קולטת אנרגיה קוסמית, היא מעין ממיר שמעבד את האנרגיה כדי שהגוף יוכל להשתמש בה. היא מצויה באזור מערבולת השיער ומתחברת לבלוטת האצטרובל. אצל בעלי חיים קולטת בלוטת האצטרובל הבדלים בין יום ולילה ומתאמת את המחזור הביולוגי של החיה, אצל האדם היא קולטת הבדלים בין אור וחושך, לא ישירות, אלא דרך העיניים ומתזמנת את השעון הביולוגי של האדם. הצ'אקרה הזו משפיעה על חווית האהבה, על אינטואיציה ויכולת טלפתית, על מדיטציה ועל יכולת ריכוז.
כאשר הצ'אקרה מאוזנת: הדבר מתבטא ביכולת ללמוד ולהתפתח, התחברות אל הרוחניות, יכולת להתעלות מעל לחוקי הטבע, יכולת גישה לתת ההכרה ולתת המודע.
כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת: חוסר באנרגיה בצ'אקרה זו מתבטא בחוסר שמחה, קהות חושים, דיכאונות, ניתוק מהסביבה, בלבול, שעמום, אפתיה וחוסר יכולת להכיר ולחוות ממדים שמעבר למציאות.
חלקי הגוף הקשורים לצ'אקרה זו: בלוטת יותרת המוח, בלוטת האצטרובל, מערכת העצבים, מוח, קליפת המוח, עין ימין.
רגישויות: מחלות ובעיות הקשורות לצ'אקרה זו הן לחץ נפשי, מצוקה, דאגה, היסטריה, חוסר איזון בין שני צידי המוח, כאבי ראש, דיכאון.
אבנים ומינרלים הקשורים לצ'אקרה זו: אמטיסט, יהלום, סוג'ילייט, פלוריט סגול, קוורץ.
איזון: ניתן לטפל בה על ידי הקפה בצבע סגול וזהב. פרחים סגולים ולבנים, מפה סגולה בצבע לבנדר על מפה לבנה.
ניתן לאזן צ'אקרה זו על ידי מדיטציה, דמיון מודרך, סביבה שקטה ורגועה.

חזרה לעמוד קודםהדפסה

מאמרים נוספים באתר

פאנג שואי: שפת הגוף של הביתשינה וחלומותמה בין מגידי עתידות ויועצים רוחנייםשחזור גלגולים לתיקון הקארמה לסדר את החיים עם פנג שוואי היכן הנשמה התאומה שלי?פנג שוואי מביא צבע לחייך משמעות הפסח על פי הקבלהתטא הילינגנעורי נצח הם אינם אגדה